سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
وقف

حوزه/ از ابتدای امسال تاکنون ۲۰ مورد وقف در استان لرستان ثبت شده است.

حجت الاسلام محمد جواد عباس زاده، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خرم آباد با اشاره به اینکه در دهه وقف برنامه های متعددی در استان برگزار می شود، گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، بیشتر برنامه ها در فضای مجازی برگزار می شود.

وی، برگزاری همایش یاوران وقف، نشست های تخصصی وقف مانند وقف و رسانه، برپایی نمایشگاه های وقف، تجلیل از واقفان خیراندیش و برگزاری دوره های آموزشی ویژه هیئت امنا، خدام امامزادگان و مساجد را از مهمترین برنامه های دهه وقف در استان برشمرد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با بیان اینکه امسال ۵۰ سهمیه ثبت موقوفه برای استان لرستان لحاظ شده است، خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۰ وقف در استان لرستان به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام عباس زاده با بیان اینکه امید می رود واقفان و خیران نیک اندیش با توجه به نیاز استان در ثبت موقوفه در زمینه های گوناگون کوشا باشند، ادامه داد: بیشتر موقوفات ثبت شده در لرستان در زمینه های مساجد و حسینیه ها است .

وی در پایان با اشاره به اینکه نیازمند ثبت موقوفات حوزوی در استان لرستان هستیم، افزود: تعداد موقوفات حوزوی در استان اندک است که امید می رود با تبلیغ و تبیین آثار و برکات وقف حوزوی در جامعه، شاهد ثبت موقوفات متعدد برای حوزه های علمیه باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha