شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان فارس از برگزاری نخستین دوره تربیت مربی بین الملل حوزه های علمیه در شیراز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی امروز در جلسه جامعه روحانیت شیراز که در سالن اجتماعات شهید قدوسی برگزار شد، با اشاره به اینکه نخستین اجلاسیه مسئولان مدارس علمیه استان فارس حدود سه هفته قبل با حضور آیت الله خاتمی برگزار شد، اظهار کرد: ان شاءالله اولین اجلاسیه فعالان و دوره تربیت مربی بین الملل حوزه های علمیه از ۱۳ آبان آغاز می شود.

به گفته عضو جامعه روحانیت شیراز چهارشنبه هفته آینده بزرگداشت علامه حسن زاده با محوریت حوزه و روحانیت در مسجد جامع شهدا(ع) برگزار خواهد شد.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام غلامحسین سبحانی، رئیس دادگاه ویژه روحانیت فارس مطرح کرد: در شیراز و استان فارس به عنوان قطب فرهنگی با داشتن ظرفیت ها در حوزه مسائل دینی نیاز است فعالیت بیشتری صورت گیرد به ویژه در خصوص بی حجابی و سگ گردانی که حساسیت هایی ایجاد شده است.

رئیس دادگاه ویژه روحانیت فارس به فعالیت های فرق مختلف اشاره و اظهار کرد: متاسفانه برخی افراد که از مسائل دینی چیزی نمی دانند، اما عاشق امام زمان(عج) هستند به دام این گونه گروه های انحرافی می افتند که خانه های خود را برای ظهور امام زمان(عج) فروخته و در اختیار آنان قرار می دهند.

وی بیان کرد: یکی از همین افرادی که فریب گروه ها و فرق مختلف از جمله گروه احمدبن حسن الیمانی را خورده است، به این نحو عمل کرده و حدود ۳ میلیون تومان تنقلات خریده و به رؤسای گروه داده تا قوت بگیرند.

حجت الاسلام مرادی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن فارس نیز با بیان اینکه بدترین مصیبت برای فرد ناامیدی است، گفت: در دولت جدید خوشبختانه تحولی به وجود آمده است و مردم امیدوار شده اند.

وی افزود: بنا شده در سال جدید یک میلیون واحد مسکن در کل کشور ساخته شود که حدود ۴۰۰ هزار خانه در اختیار بنیاد مسکن است و سهم استان فارس از یک میلیون مسکن ۵۷ هزار خانه است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن فارس خاطرنشان کرد: کسانی که می خواهند در ساخت ساز صدرا مشارکت کنند باید در طول دو سال ۲۵۰ میلیون تومان آورده داشته باشند که برای روستاها ۲۰۰ میلیون تومان و برای شهر ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات در اختیار آنان قرار می گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha