دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دفاع پایان نامه

حوزه/ طلبه سطح ۳حوزه علمیه اصفهان از پایان نامه خود با عنوان «بررسی تحلیلی تمدن ایرانی اسلامی از دیدگاه رهبری دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام ابوطالب رنجب، طلبه سطح ۳حوزه علمیه اصفهان از پایان نامه خود با عنوان «بررسی تحلیلی تمدن ایرانی اسلامی از دیدگاه رهبری» با راهنمایی حجت الاسلام والمسلمین حجت الاسلام و المسلمین دکترعلی غلامی دهقی دفاع کرد.

پدیدار در دفاع از پایان نامه خود اظهار کرد:این نوشتار قصد دارد، تا براساس دیدگاه های رهبر انقلاب به بررسی تحلیلی تمدن نوین ایرانی اسلامی بپردازد، از این رو با استفاده از روش تحلیل متن، به زمینه های فکری ایشان، با استفاده از بیاناتشان در طول سال های مختلف می پردازد.

وی بیان کرد: پس از تحلیل  و بررسی این بیانات، براساس منظومه فکری معظم له، درنهایت مشخص می شود، تمدن در دیدگاه رهبر انقلاب مفهومی  دارای مراتب مختلف است، که بواسطه آن جامعه از دو جهت هم از جهت مادی و تکنولوژی، هم از جهت معنوی و فرهنگی رشد و نمو می‌کند.

طلبه سطح ۳حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: بنابراین لازم است با توجه به همه نیازهای انسان، یک سبک زندگی ایرانی اسلامی، در همه شئونات، از دل این تمدن ایجاد گردد که ضمن دارا بودن همه مولفه های رفاه کامل معیشتی از یک تمدن صرفا مادی، البته با توجه به پیشینه فرهنگی و دینی ملت ایران، به سمت تمدن  توحیدی ناب که هدف نهایی است، تکامل یابد.

وی افزود: ولی مصداق کامل تمدن دردیدگاه رهبری تمدن مهدوی است که در آن تمدن تمام بسترهای رشد انسانی فراهم شود و جامعه ایرانی باید بسترسازی  برای چنین تمدنی را، سرلوحه کار خود قرار دهد.

پدیدار در دفاع از پایان نامه خود  گفت: گرچه به تعبیر حضرت آیت الله خامنه ای، جامعه ایران گام اول برای رسیدن به این تمدن را برداشته، اما در ادامه راه باید برای رسیدن به این هدف بزرگ موانع را هم از سر راه بردارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha