شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
س

حوزه / رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت حوزه‌های علمیه خواهران از جذب ۲۱۰۰ نفر از بانوان طلبه در آموزش و پرورش خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام احسان قربانی، رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت حوزه‌های علمیه خواهران،کشور امروز در دیدار نماینده ولی فقیه در کاشان اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی ایران امروز بسیاری از امکانات نرم افزاری در اختیار حوزه های علمیه است.

وی افزود: امیدواریم در افق تمدنی که مقام معظم رهبری ترسیم فرموده اند حوزه های علمیه بتوانند در بخش نرم افزاری ساخت تمدن نوین اسلامی نقش معنا داری را ایفا کنند.

حجت الاسلام قربانی به جمعیت ۱۳۰ هزار نفری بانوان طلبه در حوزه های علمیه خواهران کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از۷۰ هزار بانوی فاضله در حوزه های علمیه کشور مشغول تحصیل می باشند، ضمن اینکه حدود ۶۰ هزار نفر نیز فارغ التحصیل شده اند.

وی با بیان اینکه بانوان طلبه دربخش های اخلاقی، آموزشی، اخلاقی، تربیتی و علوم انسانی مشغول به فعالیت هستند، گفت: به برکت انقلاب اسلامی ۲۴ رشته علوم اسلامی در حوزه های علمیه خواهران کشور دایر شده است.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه سطح ۴ فقه خانواده درحوزه خواهران رونق بسیار خوبی دارد، افزود: امیدواریم بتوانیم با طی  مسیر به انتظاراتی که از حوزه علمیه خواهران می رود، برسیم .

وی، در دستور کار قرار داشتن سه برنامه برای رسیدن به جایگاه تمدن نوین در حوزه علمیه خواهران کشور اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به استاندارد قابل قبول آسیب ها باید شناساسی و برطرف شود.

حجت الاسلام قربانی با بیان اینکه برنامه پنج ساله اول با هدف اینکه حوزه علمیه خواهران صاحب نظر در فهم، تدوین و توضیح اندیشه های اسلامی با محوریت مسائل زن و خانواده تدوین شده است، اظهار کرد: در برنامه پنج ساله سوم دستاوردهای  علمی حوزه علمیه خواهران تولید گر اندیشه اسلامی در حوزه زن و خانواده خواهد بود و می تواند  حتی خارج از مرزهای  کشورمان و جهان اسلام قابلیت بهره برداری داشته باشد.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت حوزه‌های علمیه خواهران از جذب ۲۱۰۰ نفر از  بانوان طلبه در آموزش و پرورش خبرداد و گفت: درکنار فعالیت های تبلیغی طرح امین، ۲۱۰۰ نفراز طلاب حوزه خواهران  به عنوان معلم جذب آموزش و پرورش شده اند.

ضرورت تقویت مدارس علمیه استان ها و شهرستان ها

خانم عزیز الهی، مدیر حوزه علمیه خواهران  قم و کاشان هم در این دیدار گفت: اگر قرار است حوزه علمیه خواهران کشور در سطح ملی و فراملی بدرخشد باید مدارس علمیه استان ها و شهرستانها تقویت شوند .

شایان ذکر است، رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت حوزه‌های علمیه خواهران کشور، پس از دیدار با آیت الله عباسعلی سلیمانی، از مدارس علمیه خواهران شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل بازدید کرد.

انتهای پام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha