شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مصاحبه ها/ نمایشگاه "دستاوردهای علمی واحدهای آموزشی تخصصی حوزوی"

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سبحانی گفت: مرکز تخصصی معارف اهل بیت علیهم السلام دوره هایی را در کلام، امامت و حدیث برگزار کرد که بخش امامت آن برجسته و در پی آن مرکز تخصصی امام شناسی ایجاد شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی مدیر مرکز معارف اهل بیت (ع) در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای علمی مراکز تخصصی حوزوی و در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه گفت: مؤسسه معارف اهل بیت علیهم السلام به منظور تقویت بن مایه های کتاب و سنت تأسیس شد.

وی افزود: به طور ویژه در حوزه علوم عقلی و علوم انسانی ما سخت نیازمند منابعی هستیم که متصل به منابع وحیانی باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین پروژه هایی که این مرکز بر عهده گرفت تدوین یک موسوعه بزرگ احادیث اعتقادی بوده است.

وی گفت: مرکز تخصصی معارف اهل بیت علیهم السلام دوره هایی را در کلام، امامت و حدیث برگزار کرد که بخش امامت آن برجسته و در پی آن مرکز تخصصی امام شناسی ایجاد شد.

مدیر مرکز معارف اهل بیت (ع) تصریح کرد: پژوهشکده معارف اهل بیت نیز به عنوان یکی دیگر از بخش های مرکز معارف اهل بیت علیهم السلام مصوبه حوزه علمیه را اخذ کرد و در حال حاضر با سه گروه تخصصی در موضوعات فقه العقائد، روش شناسی و مبانی معرفتی کلام و امامت فعالیت دارد.

وی با اشاره به تدوین متن درسی برای سطح ۳ رشته کلام، امامت و حدیث به عنوان یکی از فعالیت های مهم مرکز معارف اهل بیت افزود: حدود ۳۵ مجلد از سرفصل های این رشته در حال تدوین درسنامه است که به تدریج منتشر خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی بیان داشت: بخشی از آنچه توسط مرکز معارف اهل بیت در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است مربوط به احیای آثار علمای بزرگی است که در زمینه امام شناسی و حدیث پژوهی پرداخته اند.

وی گفت: برخی آثار مرتبط با مطالعه تاریخ کلام امامیه، مطالعه مباحث چالش برانگیز در حوزه کلام، دوره تدوین درسنامه های سطح ۱ و ۲ و مجموعه متون کمک آموزشی برای سطوح عالی حوزه در این نمایشگاه به منصه دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha