یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حوزه علمیه یزد

مدیر حوزه علمیه یزد گفت: طلاب و خانواده هایشان باید از زندگی اهل بیت(ع) الگو بگیرند تا با اخلاق و رفتار برگرفته از سیره ائمه اطهار علیهم السلام برای جامعه الگو باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، مراسم افتتاحیه دوره آموزشی معارف اسلامی ویژه همسران طلاب با عنوان «طرح کوثر» با حضور مدیر حوزه علمیه استان یزد برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس به اهمیت ازدواج و تشکیل خانواده در اسلام اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به آیات و روایات فراوان، ازدواج و تشکیل خانواده در اسلام ارزش و اهمیت بالایی دارد و به طرق مختلف انسان ها را نسبت به این امر مهم تشویق و سفارش نموده است.

وی افزود: در روایتی امام صادق (ع) می فرماید: دو رکعت نمازی که ازدواج کرده می خواند، برتر از هفتاد رکعت نمازی است که فرد مجرد بخواند، و این نشان از اهمیت ازدواج در اسلام دارد.

مدیر حوزه علمیه استان یزد با اشاره به آیه ۲۱ سوره روم اظهار کرد: ازدواج آثار و برکات فراوانی دارد که از جمله آن ها رسیدن به آرامش و تکامل است. همان طور که خداوند می فرماید: وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً؛ ازدواج از نشانه های خداست و باعث آرامش انسان ها می شود.

وی ادامه داد: ازدواج سبب آرامش و رحمت و مودت است، البته در صورتی که ازدواج برای خدا و با معیارهای الهی صورت بگیرد و اگر چنین باشد تمام اختلاف ها در زندگی تبدیل به مودت و محبت خواهد شد و آرامش برای انسان ها به ارمغان خواهد آورد.

حجت الاسلام شمس تصریح کرد: طلاب و خانواده هایشان باید از زندگی اهل بیت(ع) الگو بگیرند تا با اخلاق و رفتار برگرفته از سیره ائمه اطهار علیهم السلام برای جامعه الگو باشند.

وی به طرح آموزشی کوثر اشاره کرد و بیان داشت: هدف از برنامه ریزی و اجرای طرح کوثر و برگزاری دوره آموزش معارف اسلامی، بالا بردن سطح آگاهی خانواده های طلاب است.

مدیر حوزه علمیه استان یزد ادامه داد: طرح آموزشی کوثر به همت معاونت تهذیب حوزه علمیه ویژه همسران طلاب می باشد و به مدت یک سال و نیم به صورت حضوری و مجازی با ارائه مباحث کاربردی ادامه خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha