چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
شورا شهر

حوزه/ رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس در نشستی با مدیر و مسئولان حوزه علمیه خواهران، راه های تعامل و همکاری این دو مجموعه را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، فاطمه جراره رئیس شورای شهر بندرعباس، عصر دوشنبه در این نشست اظهار کرد: حوزه علمیه می تواند در مسائل مختلف، به شورای شهر در برنامه ریزی شهری کمک کند و مسائل فرهنگی یکی از اولویت های اصلی ما است. 

رئیس شورای شهر بندرعباس با بیان اینکه اعضای شورای پنجم، همکاری خوبی با حوزه علمیه داشت، تصریح کرد: تعامل و همکاری بین شورای شهر و حوزه علمیه می تواند بسیاری از مشکلات حوزه شهری را کاهش دهد. 

جراره گفت: در محلات آسیب پذیر و کم برخوردار شهر بندرعباس، شهرداری فرهنگسراهایی ایجاد کرده که می توان با یک برنامه ریزی مدون و با تعامل با حوزه علمیه از ظرفیت های این حوزه در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و همچنین جلوگیری از این آسیب ها استفاده کنیم. 

وی در ادامه افزود: کمیته ای با حضور یک نماینده از حوزه علمیه در شورای شهر، در راستای تعامل و همکاری با حوزه علمیه تشکیل خواهد شد و امیدوارم شاهد انسجام بهتر در خدمات رسانی به شهروندان باشیم. 

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس بیان کرد: می بایست برای هر پروژه، سند و پیوست فرهنگی و اسلامی داشته باشیم و باهمراهی حوزه علمیه و همکاری شهرداری می توانیم بستری را برای کاهش دغدغه های خانواده ها فراهم نمائیم. 

عیسی عباسی، عضو شورای شهر بندرعباس هم در این جلسه بیان کرد: حوزه های علمیه به عنوان یکی از ارکان توسعه فرهنگی می باشند و از پتانسیل های حوزه علمیه می توان در راستای پیشرفت مدیریت شهری استفاده کرد. 

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری شورای شهر و حوزه علمیه شاهد کاهش مشکلات فرهنگی در سطح شهر باشیم. 

فریده عامری سیاهویی، دیگر عضو شورای شهر بندرعباس نیز در این جلسه گفت: مهمترین پایگاه در فرهنگ، خانواده و خصوصا بانوان هستند. 

رئیس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر بندرعباس بیان کرد: شورای شهر بندرعباس برای اجرای هرچه بهتر کارهای فرهنگی و اسلامی در کنار حوزه علمیه خواهران خواهد بود. 

حجت الاسلام عبدالرضا حیدری سراجی دیگر عضو شورای شهر بندرعباس هم بیان کرد: برای استفاده از ظرفیت های حوزه و تعامل و همکاری بین حوزه علمیه با شورای شهر تفاهم نامه ای بین دو مجموعه منعقد شود تا گام های مثبتی در زمینه خدمات رسانی به شهروندان برداشته شود. 

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر بندرعباس گفت: حوزه های علمیه همیشه و در همه مسائل پای کار خدمت رسانی به مردم می باشد و در هر زمینه ای یار و یاور شهرداری است. 

یعقوب دبیری نژاد هم در این جلسه اظهار کرد: مسئله فرهنگ یکی از دغدغه های جدی اعضای شورای شهر می باشد و همه ما با همراهی و همکاری یکدیگر باید در راستای توسعه فرهنگ و کاهش مشکلات فرهنگی در محلات تلاش کنیم.

انتهای پیام
 

دبیری نژاد گفت: تلاش های حوزه علمیه در همه مسائل مختلف قابل تقدیر و قدردانی است و باید در جهت توسعه و عمران و آبادانی شهر از ظرفیت های حوزه علمیه بهره ببریم. 

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عامری سیاهویی نیز در این نشست گفت: نظام مقدس اسلامی، مولود حوزه های علمیه است و حوزه از ظرفیت های خوبی برخوردار می باشد. 

وی در ادامه افزود: شهرداری و شورای شهر می تواند با استفاده از ظرفیت های حوزه علمیه اتفاقات خوبی در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی در محلات ایجاد کرده و دغدغه های شهروندان کاهش یابد. 

سید محمد رضا موسوی، عضو شورای شهر بندرعباس در این جلسه بیان کرد: ارتقاء فرهنگ شهروندی یکی از عوامل اصلی توسعه شهری می باشد و از حوزه علمیه درخواست داریم که در زمینه مسائل و موضوعات حقوق شهروندی یاری گر ما باشند. 

رئیس کمیسیون بودجه و برنامه ریزی شورای شهر بندرعباس گفت: نشست‌هایی با حوزه علمیه خواهران برای استفاده از تمام ظرفیت های این حوزه در راستای مسائل شهری برگزار شود. 

اسماعیل رئیسی حسنلنگی دیگر عضو شورای شهر گفت: حوزه علمیه بعنوان یک نهاد تاثیر گذار فرهنگی می تواند نقش موثری در ارتقاء فرهنگ داشته باشد و شورای شهر و حوزه علمیه با تعامل و همکاری یکدیگر به دنبال افزایش خدمات بهینه و مناسب به شهروندان می باشند. 

حسن سالاری، دیگر عضو شورای شهر بندرعباس نیز اظهار کرد: برای به حداقل رساندن دغدغه فرهنگی شهروندان نیازمند همراهی و همکاری حوزه علمیه با شورای شهر هستیم. 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: اگر در مسائل فرهنگی به دنبال خروجی هستیم، می‌بایست هر گونه اقدام در راستای فرهنگ و رفع مشکلات شهر با محوریت سه اصل؛ خانواده، مساجد و مراکز آموزشی صورت گیرد. 

سالاری در ادامه تصریح کرد: با یک برنامه ریزی مدون و اساسی، نشست هایی بین شورای شهر و حوزه علمیه برای خدمات رسانی مثبت و بهینه برگزار شود تا شاهد اتفاقات خوب و نتایج مطلوب و ایده آل باشیم. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha