شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
روز آزادی گلگیت بلتستان

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر عباس جعفری گفت: مردم وطن دوست منطقه گلگیت بلتستان باوجود محروم بودن حقوق شهروندی از ۷۰ سال پیش تا کنون به پاکستان وفادار بودند و هزاران فرزند خود را در راه دفاع از وطن از دست داده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین ناصر عباس جعفری دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان بمناسبت سالروز آزادی منطقه گلگیت بلتستان با صدور بیانیه ای این روز را به مردم آن منطقه تبریک گفت.

حجت الاسلام والمسلمین ناصر عباس جعفری گفت: دولت و احزاب سیاسی پاکستان باید طبق خواسته های مردم گلگیت بلتستان درباره آینده آنها تصمیم بگیرند.

وی با اشاره به وضعیت کنونی شمال پاکستان افزود: اعطای "وضعیت ویژه ایالت موقتی" به منطقه گلگیت بلتستان مرهمی است بر زخم مردم این منطقه که ۷۰ سال است که از حقوق شهروندی محروم هستند.

وی اظهار داشت: مردم وطن دوست منطقه گلگیت بلتستان باوجود محروم بودن حقوق شهروندی از ۷۰ سال پیش تا کنون به پاکستان وفادار بودند و هزاران فرزند خود را در راه دفاع از وطن از دست داده اند.

گفتنی است منطقه گلگیت بلتستان شمالی ترین منطقه پاکستان تلقی می شود که یک سال پس از استقلال پاکستان مسلمانان با قیام خودجوش آن منطقه را به پاکستان ملحق کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha