دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 988436
۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹
فرمانده انتظامی فارس

حوزه/ فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: در اجرای منویات مقام معظم رهبری در سال "تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها"، در ۷ ماهه اول سال جاری ۳۶۲ میلیارد تومان انواع کاالی قاچاق در استان فارس کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، سردار رهام بخش حبیبی، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در مجتمع شهید فعال برگزار شد، به ارائه گزارشی از فعالیت های نیروی انتظامی استان پرداخت و اظهار کردک تعداد زیادی از رانندگان تاکسی های اینترنتی اسنپ و تپسی با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس آگاهی مراجعه و ادعا داشتند که توسط شخصی ناشناس مورد کلاه برداری قرار گرفتند که بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

 وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی استان در بررسی های اولیه و تحقیق از شکات مطلع شدند که متهم خود را از کادر درمانی بیمارستانهای مختلف در شیراز معرفی و از طریق برنامه اسنپ و تپسی درخواست حمل بسته های پزشکی از فرودگاه به سمت بیمارستان می کند.

فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: متهم در تماس تلفنی با رانندگان به بهانه تداخل در سیستم پرداخت هزینه از آنان درخواست می کند که کرایه بار به حساب مقصد فرد تحویل دهنده بسته واریز کنند.

سردار حبیبی تصریح کرد: رانندگان به محض رسیدن به محل دریافت بسته های پزشکی سفارش شده متوجه می شوند که هیچ بسته و فرد تحویل دهنده ای وجود ندارد و مورد کلاه برداری قرار گرفته اند و فرد درخواست کننده اسنپ تلفن همراه خود را خاموش و دیگر پاسخگو نمی باشد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه کارآگاهان با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را در یکی از محله های شیراز شناسایی و دستگیر کنند، گفت: فرد متخلف در بازجویی اولیه به ۵۰ فقره کلاه برداری به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلون تومان از شکات اقرار کرد.

منهدم شدن باند ۹ نفره سارقان طی ۷ روز

در ادامه فرمانده انتظامی استان بیان کرد: در پی وقوع سرقتهای متعدد منزل، اماکن خصوصی و قاپزنی در برخی از محالت شیراز، شناسایی سارقان در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی استان با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند طی هفته گذشته در این خصوص ۹ نفر که از اعضای باند بودند را شناسایی و دستگیر کنند.

سردار حبیبی با بیان اینکه سارقان در بازجویی اولیه به ۱۲۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی، منزل، قاپزنی و خودرو اقرار کردند، عنوان داشت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان مقادیر زیادی اموال مسروقه شامل کامپیوتر، لپتاپ، موبایل، سنگفرز، ابزار آالت، لوازم خانگی و غیره که بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه ۳۹ میلیارد ریال برآورد شده است کشف شد.

۱۰ قبضه سالح غیرمجاز از منزل قاچاقچی کشف شد

وی تصریح کرد: در اجرای طرح برخورد با قاچاقچیان، روز گذشته یازدهم آبانماه ماموران انتظامی شهرستان "الرستان" مطلع شدند فردی که از اعضای باند قاچاق سالح و مهمات است در منزل خود اقدام به دپو اسلحه و خرید و فروش آن میکند.

سردار حبیبی خاطر نشان کرد: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و ضمن دستگیری متهم، در بازرسی از منزل وی ۱۰ قبضه سالح غیرمجاز ۴ قبضه کلت، یک قبضه کالش و ۵ قبضه شکاری کشف کردند.

کشف ۳۶۲ میلیارد کاالی قاچاق

فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: در اجرای منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی در سال "تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها"، در ۷ ماهه اول سال جاری ۳۶۲ میلیارد تومان انواع کاالی قاچاق در استان فارس کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش داشته است.

 فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در این بازه زمانی ۶۴۶ فقره پرونده قضائی تشکیل شده است، عنوان داشت: در این خصوص یک هزار و ۴۰۴ خودرو توقیف و یک هزار و ۸۴۸ نفر قاچاقچی کالا نیز دستگیر و تحویل مراجع قضائی شده اند.

افزایش ۱۵ درصدی کشفیات مواد مخدر

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه بالغ بر ۴۰ تن انواع مواد مخدر در استان فارس کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش نشان میدهد، گفت: در این خصوص ۵۱ باند منهدم، ۷۰۲ دستگاه خودرو و موتورسیکلت توقیف و بیش از ۸ هزار نفر قاچاقچی، حمل کننده و توزیع کننده مواد مخدر نیز دستگیر شدهاند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha