چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
تصاویر/جلسه مدیران حوزوی استان کردستان با آیت الله اعرافی

حوزه/ نماینده طلاب سنندج و بیجار گفت: مدارس حوزوی در شهرستان بیجار به علت کمبود فضای آموزشی و اداری با مشکلات بسیاری روبرو هستند که می طلبد در این باره چاره اندیشی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام سیدموسی محمودی در جلسه مدیران حوزوی استان کردستان با آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، اظهار داشت: سابقه تاسیس حوزه علمیه در شهرستان بیجار به بیش از یک قرن می رسد.

نماینده طلاب سنندج و بیجار گفت: شهرستان بیجار محل زندگی عالمان دینی بزرگی همانند آیت الله سیدمحمدباقر گروسی، آیت الله فاضل گروسی و... می باشد که این سابقه دینی مردمان این خطه را می رساند.

مدیر مدرسه سفیران هدایت شهرستان بیجار اظهار کرد: مدارس علمیه در شهرستان بیجار اکنون با مشکلات بسیاری در بحث فضای آموزشی و اداری روبرو هستند.

حجت الاسلام محمودی تصریح کرد: مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار در حال حاضر در ساختمانی ۲۰۰ متری دایر است که این محدودیت فضا باعث شده است که تداوم آموزش ها هم برای اساتید و هم برای طلاب با سختی انجام شود.

وی افزود: مدرسه سفیران هدایت حضرت ولیعصر(عج) شهرستان بیجار نیز در ساختمانی استیجاری کار آموزش و تهذیب طلاب را انجام می دهد که با توجه به استقبال طلاب، این ساختمان هرگز جوابگوی نیازهای حوزویان این منطقه نمی باشد.

مدیر مدرسه سفیران هدایت شهرستان بیجار اظهار کرد: بنابراین می طلبد که مدارس علمیه سفیران هدایت، امام صادق (ع)، مرکز تخصصی مذاهب اسلامی، کلام و تفسیر  در فاز دوم حوزه علمیه امام صادق (ع) این شهرستان مستقر شوند.

براساس این گزارش در این نشست، آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور و حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی، نماینده ولی فقیه با تایید این وضعیت، ساخت ساختمانی با مساحت ۱۰ هزار مترمربع برای استقرار این مراکز دینی در شهرستان بیجار موافقت کردند و طرح مذکور مورد تصویب قرار گرفت.

گفتنی است، مقرر گردید هزینه ساخت این مرکز از محل منابع پایدار حوزوی، کمک های مردمی و... تامین شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha