یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جلسه  انجمن  ارتباطات و مطالعات اجتماعی حوزه علمیه استان کرمان

حوزه/ در جلسه انجمن ارتباطات و مطالعات اجتماعی حوزه علمیه استان کرمان راهکارهای تحول نظام آموزشی تربیت محور از منظر فلسفه تعلیم و تربیت و تحولات روابط بین الملل بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، در اولین جلسه کارگروه انجمن ارتباطات و مطالعات اجتماعی حوزه علمیه استان کرمان، که با حضور محمدرضا فیاض کارشناس ارشد موسسه مطالعات بین الملل اسلامی برگزار شد، موضوع تحول در نظام آموزشی حوزه بر پایه فلسفه تعلیم و تربیت مورد بحث بررسی قرار گرفت.

محمدرضا فیاض، با تشریح  فضای بین الملل در عرصه تعلم و تربیت جهانی و تهدیدات و مخاطرات آن و تولید اسلام هراسی در غرب و  بیان برخی تجربیات در نشست های علمی و تبلیغی و تدریسی خارج کشور، بر اهمیت توجه به مطالعات قرآن پژوهی از سوی شرق شناسانه و تاثیر آن در فلسفه تعلیم و تربیت تاکید کرد.

وی افزود: با توجه به وجود معارف بیشمار اهل بیت(ع) در عرصه تعلیم و تربیت، باید تلاش کنیم سندآموزش ۲۰۴۵ براساس مطالعات قرآن پژوهی تعلیم و تربیت محور جهانی طراحی شود.   

حجت الاسلام و المسلمین انجم شعاع دبیر انجمن های علمی حوزه علمیه استان کرمان نیز گفت: با توجه به تشکیل انجمن زبان و ترجمه و وجود ظرفیت مطالعات اجتماعی در استان، برگزاری دوره مطالعات شرق شناسی و عرضه برخی آثار پژوهشی استان در حوزه بین الملل را از برنامه های انجمن ارتباطات و بین الملل دانست.

همچنین در کارگاه ترویجی این جلسه در نوبت عصر که با حضور برخی مدیران و اساتید مدارس استان برگزار شد محورهای زیر مورد بحث و بررسی قرار گرفت:

۱.  ضرورت طراحی برنامه آموزشی هدف محور

۲.  اهمیت غرب شناسی در مقابل اسلام هراسی و اسلام ستیزی

۳.   اهمیت تسلط به زبان و اولویت در مطالعات قرآن پژوهی بین الملل و بیان معارف تعلیم و تربیت اهل بیت (ع)

۴.  تبیین  سرفصل ها ی برنامه ریزی، شناخت فرصتها و تهدیدات درونی و بیرونی

انجمن علمی ارتباطات و مطالعات اجتماعی حوزه علمیه کرمان تشکیل شد

انجمن علمی ارتباطات و مطالعات اجتماعی حوزه علمیه کرمان تشکیل شد

انجمن علمی ارتباطات و مطالعات اجتماعی حوزه علمیه کرمان تشکیل شد

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha