یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
رئیس جامعه المرتضی

حوزه/ رئیس جامعة المرتضی در دوره تربیت مربی بین الملل، به تبیین بایسته های تبلیغ در عرصه بین المللی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز،  حجت الاسلام والمسلمین مجید مشکی، در دوره تربیت مربی بین الملل که به همت مرکز ارتباطات و بین المللی حوزه های علمیه کشور در اردوگاه شهید آیت الله ربانی(ره) شیراز در حال برگزاری است، در خصوص بایسته های تبلیغ در عرصه بین الملل اظهار کرد: هنگامی از بایسته های سخن می گوییم، آن چیز هایی را مَدّ نظر داریم که برای یک تبلیغ موفق در بین الملل ضروری است.

 وی در ادامه با تصریح اینکه اگر بایسته های تبلیغ رعایت نشود، تبلیغ نیز کم عمق تر و کم تاثیرگذار تر خواهد بود، بیان کرد: از خدا گفتن و برای خدا گفتن نخستین و اساسی ترین رکن در تبلیغ است.

رئیس جامعة المرتضی به آیه ۳۹ سوره احزاب «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ ۗ وَکَفَیٰ بِاللَّهِ حَسِیبًا» اشاره و عنوان کرد: اصل و پایه موضوع تبلیغ همین آیه است؛ اگر محور کار را در عرصه تبلیغ خداوند قرار دهیم، تاثیرگذار خواهد بود، اما اگر این مولفه اساسی نباشد و تبلیغ با هواهای مختلف عجین شود هرچقدر مهارت های دیگر وجود داشته باشد، تاثیرگذاری را نخواهد داشت.

وی بایسته های عملی، اخلاقی و مهارتی در تبلیغ را مورد توجه قرار داد و افزود: اگر بنا است در یک استان دیگر به تبلیغ بپردازید نحوه ورود، حل مسائل و نحوه تبلیغ با دیگر استان ها متفاوت خواهد بود، همین کار را باید به کشور های دیگر تعمیم دهیم، اگر بنا است یک تبلیغ مطلوب داشته باشید باید مستقر شویم.

حجت الاسلام والمسلمین مشکی با تاکید بر اینکه نباید در تبلیغ از جان مایه عمومی بگذریم، خاطرنشان کرد: بسیاری از خانواده های شیعی که در غرب و برخی مناطق شرقی زندگی می کنند کاملا با احکام اعتقادی فاصله گرفته اند که باید بر روی چگونگی تبلیغ در این عرصه کار کرد که خواهان بسیاری در خارج از کشور دارد.

به گفته رئیس جامعه المرتضی در حوزه بایسته های اخلاقی و رفتاری باید فعالیت های بیشتر و به صورت متمرکز انجام شود، ادامه داد:، باید مشاهده کرد ائمه(ع) چطور در بین مردم تبلیغ می کردند؛ اگر بنا است تبلیغ مفید و تاثیرگذار داشته باشیم باید یک تعامل فطری با مردم داشته باشیم.

رئیس جامعه المرتضی با بیان اینکه باید تلاش کنیم در عرصه تبلیغ انسانی و فطری عمل کنیم، خاطرنشان کرد: امام موسی صدر نمونه موفق تبلیغی هستند که هنوز پس از ۴۰ سال هنوز سخن از شیوه تبلیغی ایشان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha