دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
image.png

حوزه/ در بحث امر به معروف باید بدانیم اگر می خواهیم نتیجه روشن و درستی بگیریم، همه افراد جامعه باید مطالبه گر و اقدام به امر به معروف کنند و این امر ابتدا باید از خانه ها، بعد مجتمع ها، مغازه های تجاری و پارک ها و جامعه آغاز شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام میراحمدی در نشست هم فکری مسئولین دستگاه های اجرایی منطقه پردیسان که در دفتر امام جمعه پردیسان برگزار شد، با اشاره به موضوع « امر به معروف و نهی از منکر» گفت: منطقه پردیسان به دلیل وسعتی که از نظر حضور طلاب و روحانیون دارد، دارای مرکز خدمات مستقلی است و این مرکز به طلاب ارائه خدمات می دهد.

مسئول نمایندگی مرکز خدمات پردیسان، افزود: پردیسان در ابعاد مختلف حضور طلاب و روحانیون، مراکز علمی و دانشگاهی و... دارای ویژگی هایی خاصی است و به همین دلیل پیشنهاد ما این است طلاب و روحانیون توانمند و  متخصص در حوزه های مختلف مشاوره، خانواده، سبک زندگی، تبلیغ و... شناسایی و در موارد مختلف چون اجرای امر به معروف، برگزاری نماز جماعت، تبلیغ و مشاوره بکار گرفته شوند.

وی بیان داشت: اما در بحث امر به معروف، باید بدانیم اگر می خواهیم نتیجه روشن و درستی بگیریم، همه افراد جامعه باید مطالبه گر و اقدام به امر به معروف کنند و این امر ابتدا باید از خانه ها، بعد مجتمع ها، مغازه ها تجاری و پارک ها و جامعه آغاز شود.

مظلومیت بحث فرهنگی در جامعه اسلامی جدی است

رمضانی، شهردار منطقه پردیسان نیز افزود: پردیسان دارای ۲۵۰ هزار جمعیت است. این تعداد افراد نیازمند زیرساخت های اولیه برای زندگی مانند مغازه، آب و فاضلاب و.. می باشند.

وی بیان داشت: اما در حوزه امر به معروف و مباحث فرهنگی بنده خودم معتقد و دغدغه هستم، اما مشکلی که ما داریم این است که اختیارات ما برای اجرای بسیاری از برنامه ها کم است.

رمضانی گفت: اگر قرار است تابلوی تبلیغاتی در مورد حجاب و عفاف و... نصب شود، تا شهرداری کلان شهر مجوز ندهد، ما به عنوان شهردار پردیسان نمی توانین کاری کنیم.

شهردار پردیسان افزود: این مسئله در مورد پارک ها و ساماندهی بوستانها هم صدق می کند و ما در پردیسان اختیارات لازم را نداریم.

وی گفت: متأسفانه در سال برای نگهداری و حفظ از پارک ها،  هزینه میلیاردی می شود، اما برای فرهنگ که این همه اهمیت دارد، هزینه ای در شهرداری برای آن اختصاص داده نشده است. این ضعف بزرگی است که شهرداری کلان شهر است و  برای رفع همه این مشکلات باید شهرداری پردیسان اختیارات ویژه برای رسیدگی به مشکلات فرهنگی، آسیب های اجتماعی و... داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha