شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا ایمانی مقدم

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ایمانی مقدم گفت: در زمان غیبت کبری که ارتباط مستقیم با امام زمان عجل الله تعالی فرجه نداریم، باید اوصاف را بخوانیم که چه کسانی منحرف و وابسته به استکباراند؛ چشمان خود را باز کرده و با رجوع به معیارها از مسیر درست منحرف نشویم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا ایمانی مقدم در هشتمین نشست بصیرت افزایی با موضوع «نفوذ و راه های مقابله با آن» که به صورت مجازی و از سوی اداره کل امور فرهنگی جامعةالزهرا سلام الله علیها برگزار شد، گفت: آمریکا همیشه به دنبال ارتباط یک طرفه بوده است تا فقط منافع خود را تأمین کند.

وی بیان داشت: روسیه بعد از متلاشی شدن امپراطوری روس تزاری، عملاً نقشی در رشد و ادامه بهائیت نداشت؛ در نهایت انگلیس تشویق و ترغیب بهائیت را عهده دار شد.

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی مقدم، گفت: هنگامی که میرزا حسین علی نوری، ملقب به بهاءالله به فلسطین اشغالی (عکا و حیفا) منتقل شد؛ پسرش عباس افندی زمانی که انگلیسی ها، فلسطین را از چنگ عثمانی ها بیرون آورده و اشغال کردند، با تصور اینکه ذخایر انگلیس تمام شده دستور داد، انبارهای غله و امکانات دیگر را در اختیار ارتش آنها قرار بدهند؛ انگلیس نیز در مقابل از آنها حمایت کرده و مذهب بهائیت را به عنوان یک دین و مکتب مستقل و جدا از دین اسلام  به رسمیت شناختند؛ این نیز از دیگر نفوذهای دشمن به شمار می رود.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: محمدبن عبدالوهاب، اهل نجد عربستان و سنی مذهب بوده و از نظر گرایشات فکری، بسیار روشنفکر و صاحب ابتکارات بوده است؛ این شخص در حقیقت اهل مذهب حنبلی، از پیروان احمد حنبل شیبانی و علاقه مند به اندیشه های ابن تیمیه بود.

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی مقدم افزود: مستر همفر، جاسوس انگلیسی در ظاهر فردی مسلمان وارد کشورهای اسلامی شده و روی محمدبن عبدالوهاب کار کرد تا مذهب جدیدی در اسلام به وجود آورد.

وی اظهار داشت: این جاسوس انگلیسی در ظاهرِ یک طلبه، به عبدالوهاب نزدیک شده و حتی قرآن را به خوبی از او فرا گرفت؛ آنچنان او را تحت تأثیر قرار داد که بسیاری از مقدسات اسلام را به وسیله محمد تغییر بدهد؛ در نتیجه محمدبن عبدالوهاب بنیان گذار فرقه خبیث دست ساخته انگلیسی به نام وهابیت شد.

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی مقدم گفت: از زمان شکل گیری فرقه وهابیت در عربستان، این فرقه رهبری فکری و دینی سعودی ها را بر عهده دارد.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: عنصر نفوذی به تعبیر امام خمینی (ره) ، گاهی پنجاه سال در عرصه های مختلف برای نفوذ و رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده خود کار می کنند.

وی تاکید کرد: سید ابوالحسن بنی‌صدر، یک دانشجوی به ظاهر انقلابی بود که هنگام تبعید امام خمینی به پاریس از او استقبال کرد؛ در نهایت با جلب نظر مردم ایران توانست به عنوان اولین رئیس جمهور ایران انتخاب برگزیده شود؛ اما او در تمام سال های ریاست خود، به عنوان نفوذی اهداف دشمنان را در ایران دنبال می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی مقدم گفت: هزار سال پیش، در دوران غیبت صغری امام زمان عجل الله تعالی فرجه، محمد بن علی شلمغانی از شخصیت های تراز اول شیعه، دستورهای امام دوازدهم را نادیده انگاشت و در پی دیگر گروه‌ها و فرقه‌ها رفت، در نهایت مورد لعن امام مهدی(ع) قرار گرفت؛ اگر امام عجل الله تعالی فرجه، دست او را رو نمی کرد معلوم نبود وضع شیعه به کجا می رسید.

وی افزود: در زمان حاضر که در غیبت کبری به سر می بریم و ارتباط مستقیم با امام زمان عجل الله تعالی فرجه نداریم، باید اوصاف را بخوانیم که چه کسانی منحرف و وابسته به استکباراند؛ معصومین علیهم السلام معیارها را بیان کرده اند؛ و ما باید چشمان خود را باز کرده و با رجوع به معیارها از مسیر درست منحرف نشویم.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به الگو بودن مقام معظم رهبری در همه زمینه ها بیان داشت: ما باید در همه مسائل پیرو راه ولایت فقیه باشیم؛ از نکات مورد تأکید مقام معظم رهبری، در زمان وجود ویروس منحوس کرونا، رعایت پروتکل های بهداشتی می باشد؛ همچنین ایشان در زمینه تزریق واکسن نیز پیشرو عمل کردند.

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی مقدم تاکید کرد: کسانی که امروز در مقابل واکسن کرونا  به مخالفت ایستاده اند؛ خواسته یا ناخواسته در پازل دشمن بازی می کنند.

وی افزود: خطرناک ترین امر برای جلوگیری از فعالیت مکتب اسلام، مسئله نفوذ می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha