یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جلسه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین بنایی گفت: استاندار جدید قم در طی سالیان گذشته صلاحیت و شایستگی اجرایی خود را به اثبات رسانده‌، امیدواریم بتواند در ایام مسئولیت، دِین خود را به استان ادا کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی بنایی در جلسهٔ هفتگی مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم، اظهار داشت: سردار شاهچراغی، عالم‌زاده‌ای شناخته شده و متولد قم هستند و از قدیم‌الایام با مسائل استان قم کاملاً آشنایی داشته‌  و در ایفای مسؤولیت های محوله در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موفق بوده است.

دبیرکل مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم افزود: ما این انتصاب را به فال نیک می‌گیریم و همگی برای موفقیت استاندار جدید آرزوی توفیق داریم و امیدواریم  وی با تکیه و اعتماد به کارشناسان خبره و امین و نیروهای بومی استان، که در طی سالیان گذشته صلاحیت و شایستگی اجرایی خود را به اثبات رسانده‌، بتوانند در ایام مسئولیت، دِین خود را به استان ادا کند و نقش خود را در آبادانی و توسعه  استان کریمه اهل بیت -سلام الله علیها- با موفقیت به انجام برسانند.

حجت الاسلام والمسلمین بنایی درادامه گفت: مسائل کلان قم ازجمله، مدیریت منابع آبی استان، جذب سرمایه‌گذار برای ایجاد صنایع «های تک»، رفع موانع  احداث فرودگاه بین‌المللی قم، شکوفا سازی منطقهٔ ویژهٔ اقتصادی سلفچگان، توسعهٔ مرزهای جغرافیایی استان، عمران و بازسازی بافت فرسودهٔ شهر قم، که از زمان‌های گذشته به ارث رسیده است و پرونده آن‌ها همچنان باز مانده است، نیازمند تصمیم‌گیری‌های کارشناسانه و مدیریت جهادی است، که امیدوارم این پروژه‌ها با درایت استاندار جدید، به پیشرفت‌های خوبی نائل آید.

رئیس کانون هم‌اندیشی تعالی و توسعهٔ استان قم افزود: آقای شاهچراغی استاندارقم بحمدالله از آشنایی عمیق‌تر و بهتری نسبت به فعالیت‌های اجتماعی و تبیینی مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم و مباحث هفتگی و آثار علمی منتشرهٔ این مجمع و نیز کانون هم‌اندیشی تعالی و توسعهٔ استان قم (اتاق فکر توسعهٔ استان قم) و بنیاد قم‌پژوهی برخوردار هستند.

حجت الاسلام والمسلمین بنایی سپس گفتند: آشنایی آقای شاهچراغی با معضلات و تنگناهای قم و ظرفیت عظیم علمی حوزهٔ علمیه و مرجعیت شیعهٔ مستقر در قم به‌عنوان یک کلان شهر علمی و اثرگذار در عالم اسلام، نویدبخش موفقیت‌های آتی ایشان است.

وی افزود: در بعد فرهنگی و معنوی،  قم به عنوان حرم اهل بیت علیهم السلام و وجود مسجد مقدس جمکران و صدها زیارتگاه و اماکن زیارتی و سیاحتی و چندین کتابخانه ارزشمند ملی و نیز صدها کتابخانه شخصی و مرکزیت حوزه‌های علمیه وحضور مراجع عظام تقلید و ظرفیت‌های فراوان دیگر، شایستگی برگزیده شدن به عنوان «پایتخت فرهنگی جهان اسلام» را دارد؛ زیرا این ظرفیت‌های عظیم و بی‌مانند در جهان اسلام نظیر ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین بنایی ادامه داد: امیدواریم با همدلی و هم‌افزایی عناصر دلسوز و علاقه‌مند به اسلام و انقلاب، در دورهٔ مسئولیت ایشان شاهد رشد وشکوفایی اقتصادی و ارتقای همه‌جانبهٔ استان مقدس قم باشیم.

دبیرکل مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم در پایان گفت: ضمن اعلام آمادگی این مجموعه جهت همکاری با استاندار جدید، این فراز از عهدنامه حضرت امیرالمومنین -علیه السلام- به مالک اشتر را تقدیم ایشان می‌نماییم:

«وَ أَشْعِرْ قَلْبَکَ الرَّحْمَةَ لِلرَّعِیَّةِ وَ الْمَحَبَّةَ لَهُمْ وَ اللُّطفَ بِهِمْ، ... فَإِنَّهُمْ صِنْفَانِ: إِمَّا أَخٌ لَکَ فِی الدِّینِ وَ إِمَّا نَظِیرٌ لَکَ فِی الْخَلْقِ....»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha