دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حسن كريمي

حوزه/حجت‌الاسلام کریمی گفت: امر به معروف و نهی از منکر به ما می آموزد فقط خود را نبینیم و در مقابل دیگران احساس وظیفه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت‌الاسلام حسن کریمی، صبح امروز در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر تبلیغات اسلامی استان هرمزگان گفت: انتظار ما از تبلیغات اسلامی فراتر از شورای امر به معروف و نهی از منکر است.

وی به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد افزود: مشکل مهم امر به معروف و نهی از منکر این است که فرهنگ مردم نیست و در روح و بطن جامعه وجود ندارد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان ادامه داد: اگر بخواهیم آماری از نماز و روزه و اعتقاد مردم به دستورات دینی داشته باشیم، امر به معروف قبل از اینکه مسئله دینی باشد، مسئله ای انسانی و بشری است .

کریمی تصریح کرد: فراموش شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه واقعیتی است که گرفتار آن شده ایم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان یادآور شد: نباید منتظر باشیم کسی بیاید و دستوری بدهد و مشکلات را حل کند. امر به معروف و نهی از منکر از ما می خواهد به اطراف و جامعه توجه داشته باشیم و می تواند جامعه را نجات دهد و باعث پیشرفت و اعتلای جامعه بشری می شود.

وی، فقر بیکاری را از منکرات اصلی جامعه دانست و ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر به ما می آموزد فقط خود را نبینیم و در مقابل دیگران احساس وظیفه داشته باشیم.

کریمی با اشاره به قیام امام حسین علیه السلام گفت: آن حضرت فلسفه قیام را امر به معروف و نهی از منکر قرار دادند؛ منکر فردی بود که در رأس حاکمیت قرار داشت و امام حسین(ع) برای مقابله با آن از همه هستی، مال و جان خود گذشت و همه را پای کار آورد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha