دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری

حوزه/ فضای قبل از انقلاب با شرایط بعد از انقلاب تفاوت ماهوی دارد. بعد از انقلاب روحانیّت از کنج حجره‌ها به وسط میدان جامعه آمده و فرصت تحقق بخشیدن به دین برایش فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه در نشست علمی - راهبردی «ایمان و سلوک جمعی» در سخنانی گفت: فضای قبل از انقلاب با شرایط بعد از انقلاب تفاوت ماهوی دارد بعد از انقلاب روحانیّت از کنج حجره‌ها به وسط میدان جامعه آمده و فرصت تحقق بخشیدن به دین برایش فراهم شده است.


وی افزود: عالمان اخلاق پیش از انقلاب نهایتا می توانستند تربیت چهره به چهره کنند و دایره اثرگذاری آنها محدود بود، اما پس از انقلاب ظرفیّت عظیمی برآمده از حاکمیّت اسلامی پدید آمده و استفاده از این فضای حاکمیّتی هم جزء اختیارات و امکانات حوزه است و باید به نفع معنویت و رشد اخلاقی و تعالی مردم از این امکان استفاده بشود.


حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری تاکید کرد: بعد از انقلاب علاوه بر تربیت آحاد انسان‌ها، باید  کارخانه انسان سازی پدید آید و اگر ناظر به ماموریت های معاونت تهذیب بخواهیم  بگوییم، کارخانه انسان سازی چیزی افزون بر جلسات استاد اخلاق و تربیت اخلاقی مرسوم و فردی است بلکه کارخانه انسان سازی به معنای مدیریّت فضای اخلاقی و معنوی حوزه برای ایجاد بستر و عوامل رشد طلاب است، معاونت تهذیب  باید فضا را به نحو یکپارچه اخلاقی و معنوی بکند، برای این منظور باید از تجارب اساتید این عرصه استفاده کنیم.


وی گفت: حضرت امام در ایام دفاع مقدس و انقلاب فضایی را ترتیب دادند که جوانان به درجات بالای معنویّت رسیدند و گفتمان ایمان و توحید را در جامعه پراکندند. ایشان توانستند در یک فضای ایمانی با حرکتی جمعی و توحیدی، قله های معنویت در جامعه شکل بدهد.


معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: برای برنامه ریزی مطلوب در حوزه ها لازم است برنامه ریزی مطلوبی داشته باشیم، برای تحقق چنین هدفی دست نیاز به اساتید اخلاق و ذخایر معنوی حوزه دراز کرده ایم و در ارتباط با آنان به دنبال مدل سلوک جمعی متناسب با عصر انقلاب اسلامی و ایام اقامه دین هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha