یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر | همایش اساتید مدارس علمیه خواهران استان همدان

حوزه / نحجت الاسلام والمسلمین شعبانی با طرح این سؤال که آیا جامعه‌ای که محبوب پیامبر(ص) است مگر می‌شود ظرفیت رشد نداشته باشد، گفت: انسان باید نگاهش به واقعیت‌ها باشد و فریب اوهام را نخورد و لذا ضروری است تا بانوان ظرفیت‌های وجودی خودشان را به درستی بشناسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، بعد از ظهر امروز در همایش اساتید مدارس علمیه خواهران استان همدان با تقدیر از زحمات و فعالیت های طلاب و اساتید مدارس علمیه خواهران استان، اظهار داشت: در نگاه عرفانی عرفای بزرگ، مقام بانوان در مسائل معنوی یا مساوی با مردان است و یا برتر از آنها.

وی افزود: برخی از عرفا سعی بر آن داشتند تا ثابت کنند مقام بانوان از لحاظ استعدادهای رشد و ظرفیت‌های تربیتی بسیار بالا است.

امام جمعه همدان با اشاره به این تعبیر که انسان مظهر اسما الهی است، یادآور شد: همان طور که پروردگار اسما الهی را به انسان یاد داد، از نظر عرفا نیز بانوان مظهر جمال الهی هستند.

وی با بیان حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) که سه چیز برای ایشان در دنیا محبوب قرار داده شده است، گفت: بوی خوش و عطر، خانم‌ها و نماز در نزد پیامبر اسلام محبوب هستند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه فاعل اصلی در این حدیث که در پس پرده قرار دارد، خود پروردگار است، مطرح کرد: چه نعمتی بالاتر از اینکه جامعه بانوان، محبوب بزرگترین و برترین پیامبر خداوند باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با طرح این سؤال که آیا جامعه‌ای که محبوب پیامبر(ص) است مگر می‌شود ظرفیت رشد نداشته باشد، یادآور شد: انسان باید نگاهش به واقعیت‌ها باشد و فریب اوهام را نخورد و لذا ضروری است تا بانوان ظرفیت‌های وجودی خودشان را به درستی بشناسند.

امام جمعه همدان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه بانوان به عنوان جمال الهی عنوان شده اند، گفت: هر کسی نمی‌تواند به جمال الهی دسترسی داشته باشد و صفات و جمال الهی با حجابی که برای آنها قرار داده شده است برای همگان قابل رؤیت نیست.

وی با اشاره به موضوع حجاب برای بانوان، خاطرنشان کرد: همان طور که جمال الهی دارای حجاب است، برای مظهر جمال الهی که بانوان هستند نیز موضوع حجاب مطرح شده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: قسمتی از موضوع به نگاه فقهی مربوط است که برای کاهش آسیب ها و فساد مطرح شده، اما در برابر این مسائل ظاهری و در پس پرده، برای بانوانی که مظهر جمال الهی هستند خداوند راضی نیست این جمال در معرض نامحرمان قرار گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha