یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیین تلبس در مدرسه خان یزد

حوزه/استاد سطح عالی حوزه علمیه یزد در آیین عمامه گذاری در مدرسه علمیه خان یزد، سه مقطع حساس در زندگی هر طلبه را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، حجت الاسلام والمسلمین علی مدبری، عصر یکشنبه در نشست طلاب مدرسه علمیه خان یزد که به مناسبت ولادت امام حسن عسکری علیه السلام و آیین تلبس یکی از طلاب این مدرسه برگزار شد با تبریک روز میلاد اظهار داشت: لباس مقدس روحانیت یک لباس عادی و مثل سائر یونیفرم های کاری نیست که پوشیدنش آداب خاصی نداشته باشد.

وی تصریح کرد: شخصی که وارد حوزه علمیه شده و او را به عنوان طلبه می شناسند باید در تمام حرکات و رفتار های خود، مردم را به سمت خداوند هدایت کند زیرا که مردم، فامیل، آشنایان و دوستان از او انتظارات متفاوتی از سایرین دارند.

‌استاد سطح عالی حوزه علمیه یزد به سه مقطع حساس زندگی برای طلاب و روحانیون به عنوان سه نقطه عطف اشاره کرد و افزود: مقطع اول ابتدای ورودش به حوزه علمیه و انتظاراتی وجود دارد که در تمام رفتارهای خود جزء بهترین ها باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مدبری ادامه داد: به جاست که، وقتی شخصی طلبه شد در اخلاق و نحوه برخورد بامردم و در اعمال عبادیش خیلی متفاوت و بهتر از یک شخص عادی باشد.

وی، دومین مقطع را برای یک طلبه، ازدواج و دوران متأهلی دانست و گفت: هنگام ورود او به یک فامیل جدید انتظار می‌رود در رفتار با همسر و سایر فامیل ایشان در کمال خوش رویی و محبت باشد که همین رفتارها به یک طلبه عزت می‌بخشد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه یزد ابراز کرد: گاهی مشاهده می‌شود با ازدواج یک طلبه چندین نفر از خانواده همسرش وارد حوزه علمیه می‌شوند اما بعضا هم دیده می‌شود با رفتار یک طلبه، خانواده همسرش به روحانیت بدبین می‌شوند و سومین مقطع مهم عمر یک طلبه زمانی است که ملبس به لباس روحانیت می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین مدبری بیان کرد: یک وقت یک شخص متدین بازاری مغازه‌ لباس فروشی باز می‌کند، اما اگر در کسبش موفق نبود شغل خود را عوض می‌کند و سختی زیادی را در بر ندارد، اما اگر کسی لباس روحانیت را پوشید عوض کردن شغلش یک خسارت بزرگ از لحاظ آبرو و عمر را در پی دارد.

وی خاطر نشان کرد: برای آنکه یک طلبه بتواند خوب خدمت گزاری کند نیازمند توجهات حضرت صاحب الزمان(ع)است و باید جوری زندگی کند که حضرتش نظر رضایت به ما داشته باشد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه یزد رعایت تقوا و ورع الهی و کسب علم را از راه های کسب توجهات حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه دانست و افزود: تقوا و ورع الهی یعنی یک طلبه باید سعی کند در زندگی مخصوصا در خلوت آلوده به هیچ گناهی نشود ودومین وسیله علم است که ماباید مقدماتش رافراهم کنیم و باقی آن از لطف پروردگار است که اگر اینچنین شد وجود یک طلبه موجب برکت خواهد شد.

در پایان این نشست، آیین تلبس امیرحسین حاتم پور از طلاب مدرسه علمیه خان برگزار شد.

سه مقطع حساس در زندگی طلاب

سه مقطع حساس در زندگی طلاب

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha