شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
خانم دامیار

حوزه/ نشست پژوهشی با عنوان «چگونه نویسنده شدم»، با حضور بیش از یکصد نفر از طلاب مدارس علمیه خواهران الزهراء(س) زرین شهر، حضرت فاطمه(س) فلاورجان، صالحات فولادشهر، الزهراء(س) مبارکه، الزهراء(س) دهاقان و معصومیه شهرضا، که در باغ بانوان پردیس اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، معصومه دامیار، مدیر مدرسه ی علمیه الزهراء(س) زرین شهر در نشست پژوهشی با عنوان «چگونه نویسنده شدم»، در جمع طلاب مدارس علمیه خواهران الزهراء(س) زرین شهر، حضرت فاطمه(س) فلاورجان، صالحات فولادشهر، الزهراء(س) مبارکه، الزهراء(س) دهاقان و معصومیه شهرضا، که در باغ بانوان پردیس اصفهان برگزار شد، در اهمیت کتابخوانی و مطالعه گفت: کتاب وسیله ی انتقال فرهنگ است و به همین دلیل است که کتاب و کتابخوانی مهم است. هیچ لذتی در دنیا بالاتر از علم آموزی نیست و در احادیث اهل بیت (علیهم السلام) آمده است که عالمان بر عابدان برتری دارند؛ زیرا عالم با علمش هم به خود و هم به دیگران سود می رساند اما عبادت عابد تنها به سود خود اوست.

وی در ادامه افزود: بسیاری از مفاسد و گناهان ناشی از عدم آگاهی به مسائل است که اگر فرهنگ کتابخوانی گسترش یابد و افراد به مطالعه روی آورند و آگاهی یابند، به سمت گناه کشیده نخواهند شد..

مدیر مدرسه ی علمیه الزهراء(س) زرین شهر اظهار کرد: اهمیت نوشتن به اندازه ای است که خداوند در قرآن به قلم، قسم یاد کرده و می فرمایند: «نون والقلم و ما یسطرون». بنابراین همان گونه که مطالعه برای طلاب امری ضروری است و طلاب نباید در خواندن کتاب سستی کنند در نوشتن نیز باید کوشش داشته و سستی ننمایند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha