شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
زن - دختر - خواهر - ئختران - خواهران خوزستان - بانوان - طلبه خواهر

حوزه/ خانم آلبولافی، گفت: یک طلبه به عنوان مبلغ و سرباز امام زمان(عج) باید برای زمینه سازی ظهور کار جهانی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خوزستان، مراسم میلاد امام حسن عسکری(ع)، با حضور مدیر، کادر و طلاب در مدرسه علمیه ریحانه النبی(ص) شادگان برگزار شد.

در این مراسم، خانم آلبولافی، ضمن تبریک میلاد با سعادت یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت، امام حسن عسکری(ع) با اشاره به آیه ۱۱ سوره رعد مبنی بر «إِنَّ اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ»، اظهارداشت: خداوند متعال به انسان قدرت اراده واختیار را داده تا مسیر خود را انتخاب کند و پیرو این انتخاب «اما شاکراً واما کفوراً» خواهد بود.

وی افزود: باتوجه به این آیه کریمه، یک جامعه مهدوی ابتدا باید به تغییر و تهذیب خود بپردازد، تازمینه ظهور حضرت ولی عصر(عج) را مهیا کند.

آلبولافی بیان داشت: ائمه معصومین(ع) از زمان امام جواد(ع) مقدمات و تمهیداتی جهت غیبت حضرت حجت(عج) انجام دادند که از جمله آن می توان به «کم کردن ارتباط مستقیم با مردم»، «معرفی اشخاصی به عنوان وکلا جهت دریافت وجوهات شرعی و پاسخگویی به مسائل شرعی» اشاره کرد.

وی افزود: امام حسن عسکری(ع) دو اقدام ویژه جهت زمینه سازی ظهور انجام دادند؛ اولا حضرت ولی عصر را شبیه پیامبر(صل الله علیه وآله) معرفی نمودند. همانطور که پیامبر جامعه را ازجاهلیت به جامعه اسلامی بافرهنگ قرآنی و مملو از عدل تغییر دادند، امام زمان(عج) نیز اسلام و عدل وقسط را در سراسر جهان حاکم خواهند کرد؛ بنابراین یک یک طلبه به عنوان مبلغ و سرباز امام زمان(عج) باید برای زمینه سازی ظهور کار جهانی کند.

این استاد حوزه، اضافه کرد: اقدام دوم امام حسن عسکری(علیه السلام) معرفی حضرت به عنوان منجی و ایجاد رغبت اجتماعی برای ظهور حضرت بود که همین امر ایجاد عشق و محبت به ولی عصر را بیشتر میکند؛ چراکه زمانی حضرت ظهور خواهد کرد که این نیاز به وجود حضرت حجت حس شود.

وی گفت: یک مبلّغ باید آنقدر سخت و دقیق کار کند که دشمن در مقابل او کم آورد؛ دقیقا مثل کاری که حضرت رقیه دختر سه ساله امام حسین(علیه السلام) انجام داد.

آلبولافی، در پایان خاطر نشان کرد: بانوان با الگوگیری از بانوی دوعالم به عنوان یک کانون مهم فرهنگی می توانند با انتقال مفاهیم دینی و تربیت صحیح، عامل تغییر و تحول یک جامعه و از زمینه ساران ظهور باشند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha