دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
راضیه پورحیدر

حوزه/ زندگی علامه طباطبایی در سطح بسیار پایین اقتصادی قرار داشت و از سهم امام ریالی استفاده نکردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، راضیه پورحیدر روز سه شنبه در مراسم بزرگداشت علامه طباطبایی(ره) که با همکاری مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه در سالن اجتماعات فرهنگی ورزشی شهرداری این شهر برگزار شد، به خصوصیات شخصیتی علامه طباطبایی اشاره کرد و اظهار داشت: علامه برخوردشان با فرزندان و خانواده در نهایت احترام و بی آلایش بود و سعی می کرد کارهایش را خودش انجام بدهد و بر دیگری تکلیف نکند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه با بیان این که علامه طباطبایی در علوم، ذوالفنون بود، اظهار کرد: زندگی علامه طباطبایی در سطح بسیار پایین اقتصادی قرار داشت و از سهم امام ریالی استفاده نکردند و اوائل طلبگی از طریق کشاورزی و بعدها هم با نوشتن کتاب روزی خانواده خود را به دست می آوردند.

وی با بیان این که تفسیر المیزان مرحوم علامه طباطبایی در نوع خود بی نظیر است، تاکید کرد: علامه طباطبایی دارای مناعت طبع بود و آرامش روحی و اخلاص در وجودش متجلی بود.


همایش بزرگداشت علامه طباطبایی در ارومیه برگزار شد

در ادامه این مراسم، رسول مقابلی با بیان این که هفته کتاب‌خوانی فرصت ارزشمندی برای تکریم اهل‌کتاب و اندیشه و نویسندگان است، گفت: علامه طباطبایی در عرصه ‌اندیشه‌ورزی نقش بسزایی داشتند.

فرماندار ارومیه با بیان این که کتاب می‌تواند در جامعه و وجود انسان تحول ایجاد کند، افزود: دین اسلام دین اندیشه، تفکر، معنویت و معرفت است و معجزه پیامبر بزرگوار اسلام هم کتاب الهی است.

وی اضافه کرد: مسئولین باید برای بالا رفتن سطح مطالعه در جامعه همه تلاش خود را به کار بگیرند، چرا که پیشرفت یک کشور بدون مطالعه و دانش امکان پذیر نیست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha