یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
آمار بالاي مطالعه كتاب نشان از فرهيختگي آن جامعه است

حوزه / مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی فاطمه معصومه (س) بندرعباس گفت: توجه به مسئله کتاب و کتابخوانی نشان دهنده ی احترام به علم و فرهنگ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در هرمزگان خانم مریم جعفری، در برنامه معرفی کتاب تخصصی با حضور طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) بندرعباس، در تالار پژوهش این مدرسه که به صورت آنلاین برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی و تبریک به کتابداران این عرصه، بیان کرد: فرهیختگی و بالندگی هر جامعه و سطح علمی و درک افراد آن با آمار کتابخوانی آن کشور از طریق تدوین، نشر، مطالعه کتاب و صرف هزینه ها در این زمینه دانسته می شود که به میزان بالا بودن این آمار، آن کشور از لحاظ علمی، فرهنگی و فرهیختگی نیز موفق تر خواهد بود.

استاد حوزه خواهران با استناد به روایت پیامبر (صلی الله علیه و اله) مبنی بر «قَیِّدُوا العِلْمَ بِالکِتابَةِ » هر کتابی را حاوی افکار و حاصل آگاهی، مطالعات و تحقیقات نویسنده آن دانست و تصریح کرد: توجه به مسئله کتاب و کتابخوانی نشان دهنده ی احترام به علم، فرهنگ، تلاش علمی و بالندگی است.

مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی فاطمه معصومه (س) بندرعباس اظهار کرد: مراکز مختلفی به ویژه پایگاه مطالعات زن و خانواده وابسته به حوزه علمیه خواهران قم به مسئولیت آقای زیبایی نژاد از سال ها پیش آغاز به کار کرده که از نگاه دینی و فمنیستی به تدوین و نگارش کتب پرداخته است.

جعفری با اشاره به نویسندگان حوزه زن و خانواده، خاطرنشان کرد: محمدرضا زیبایی نژاد، حسین بستان، محمود حکمت نیا، فرج الله هدایت نیا، خانم فریبا علاسوند، نیره قوی، زهره رجبیان و زهرا آیت اللهی از نویسندگان مباحث حقوقی خانواده و جامعه شناسی زنان هستند که شناخت مولفان در منبع یابی کمک بسیاری می کند.

استاد حوزه خواهران به معرفی کتاب دو جلدی با عنوان «زن و خانواده» تالیف خانم زهرا آیت اللهی پرداخت و بیان کرد: این کتاب به مباحثی از قبیل؛ نقش دختران در جامعه، تشکیل و گستره خانواده، تنظیم جمعیت، نقش مادری، حسن معاشرت همسران، اقتصاد خانواده و رویکرد نویسنده به زن و خانواده پرداخته است.

وی، کتاب زن و خانواده را کتاب جامع دانست و اظهار کرد: این کتاب به طور جامع به مباحث فقهی، اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی و حقوقی پرداخته که برگزیده پنجمین جشنواره کتاب های آموزشی رشد شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha