جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
حجت‌الاسلام عبادی زاده

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده گفت: شاخص‌ترین چیزی که فرهنگ را شکل می‌دهد کتاب است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان،محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان در آئین گشایش هجدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان که امشب در محل دائمی نمایشگاه‌های بندرعباس برگزار شد از تاثیر کتاب و کتابخوانی گفت و افزود: شاخص‌ترین چیزی که فرهنگ را شکل می‌دهد کتاب است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ضمن سپاسگزاری از دست اندرکاران برپایی نمایشگاه کتاب گفت: روز بسیار مبارکی برای صاحبان فرهنگ و هنر و ادبیات است زیرا بعد از وقفه‌ای که کرونا ایجاد کرد دوستداران کتاب بی‌صبرانه منتظر چنین روزی بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده اضافه کرد: کتاب میزان فرهیختگی جامعه است. قطعا یکی از شاخص‌های فرهیختگی، میل به کتاب و کتابخوانی در جامعه است.

وی ادامه داد: خوشحالم از اینکه از فروشندگان، ناشران و نویسندگان در ادوار گذشته که سوال کرده ام، آن‌ها با اطمینان گفته‌اند: استان هرمزگان یکی از بهترین استان ها برای نمایشگاه کتاب است زیرا کتاب را می‌خرند و می‌خوانند و این نشان دهنده سطح فرهیختگی جامعه ما است.

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از سخنانش ابراز داشت: بخش نرم افزاری کتاب جایگاه ویژه‌ای در اشاعه فرهنگ و هدایت‌گری دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی همچنین گفت: خداوند در چندین مورد از قرآن کریم به عنوان کتاب نام برده است. قرآن همان کتاب واقعی است و آن‌ جا که می فرماید ذالک الکتاب، اشاره به دور دارد که به معنای تکریم و تعظیم آن است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده در بخش سوم سخنانش رهبر معظم انقلاب را حامی اصلی کتاب دانست و گفت: کتاب به عنوان یک محصول دانش بشری از صدر اسلام مورد توجه ویژه قرار گرفت.

گفتنی است: هجدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب هرمزگان 21 الی 27 بهمن ماه در محل دایمی نمایشگاهای واقع در سه راه جهانبار بندرعباس در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha