پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
تصاویر/ آیین تکریم و معارفه مدیر شهرک مهدیه/ حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری

حوزه/ توسعه مرکز مشاوره در استان ها، طرح استعدادیابی خطی طلاب همراه با طرح هدایت علمی و تربیتی، برنامه های آموزشی و تربیتی و ترویجی و گفتمان سازی نظام جامع اندیشه اسلامی، راه اندازی سامانه تهذیبی و تلبس حوزه تنها بخشی از اقدامات معاونت تهذیب حوزه به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،‌ حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری پیش از ظهر امروز در اجلاسیه مدیران استانی، معاونان و مدیران ستادی حوزه های علمیه، با تاکید بر این که معاونت تهذیب حوزه، وظیفه تامین و تخصیص زمینه های جامعیت طلبه را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: همه مسئولان حوزه باید دست اندرکاران تربیت حوزه های علمیه باشند، و این وظیفه صرفا مختص معاونت تهذیب حوزه نیست.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه، دوره های رشد و تهذیب و نقش آفرینی و اثرگذاری اجتماعی را از مهمترین دوره های زیست طلبگی توصیف نمود و ابراز داشت: رشد، در ضمن نقش آفرینی و نقش آفرینی در دوران رشد، از هدفگذاری های این مجموعه بوده، میدان اثرگذاری اجتماعی را برای طلاب فراهم نموده، مراحل رشد توأمان با مرحله اثرگذاری دنبال شود.

وی با تاکید بر این که جوان برای رشد و بالندگی باید خود راه را طی نموده و متولیان، مجال رشد و تعالی در این مسیر را فراهم نمایند، خاطرنشان کرد: طلبه اهل معروف، باید در میدان سربازی و نقش آفرینی نماید، در تربیت طلبه انقلابی، عالم ربانی مجاهد تربیت نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری به برنامه جامع تربیتی حوزه های علمیه اشاره کرد و ابراز داشت: تدوین نظام راهنمایی صنفی طلبه و کسب آگاهی ها در مقاطع مختلف نیازمند طراحی سازوکارهای تخصصی است؛ موضوعات، مقاطع زمانی و ضعف ها در آن دیده می شود.

وی تدوین برنامه جامع میثاق طلبگی را از دیگر اقدامات معاونت تهذیب حوزه دانست و ابراز داشت: یکی از وظایف اداره اساتید اخلاق معاونت تهذیب، شناسایی و بهره‌گیری از ظرفیت اساتید اخلاق و ارائه دانش‌افزایی و معارف افزایی و شبکه‌سازی‌ها در این حوزه است.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه، بالندگی بسیج حوزه های علمیه در گام دوم انقلاب اسلامی را از هدفگذاری های این معاونت برشمرد و ابراز داشت: توسعه مدارس قرآنی و ارائه برنامه‌های حفظ و انس با قرآن کریم و تبدیل همه مدارس به مدارس قرآنی و اعمال قالب های مختلف موفق در این مسیر از رویکردهایی است که مورد توجه قرار گرفته است.

وی با تاکید بر این که همه طلاب باید معلم قرآن کریم در سطوح مختلف باشند، اظهار داشت: توسعه مرکز مشاوره در استان ها، طرح استعدادیابی خطی طلاب همراه با طرح هدایت علمی و تربیتی، برنامه های آموزشی و تربیتی و ترویجی و گفتمان سازی نظام جامع اندیشه اسلامی، راه اندازی سامانه تهذیبی و تلبس حوزه تنها بخشی از اقدامات معاونت تهذیب حوزه به شمار می رود.

از دیگر مباحثی که در ادامه این نشست مدیران آن را مطرح و تاکید کردند، عبارتنداز: اساتید برجسته اخلاق به صورت دوره ای در شهرستان ها حضور به هم رسانند، در کنار برگزاری کلاس های اخلاق، دوره مهارت‌های اخلاقی را نیز مورد توجه قرار دهیم، لزوم حمایت از مراکز مشاوره نوپای حوزوی و اهمیت تقویت جایگاه تهذیب در کنار آموزش.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha