چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
شاهین دژ

حوزه/ حجت الاسلام فصیح نیا گفت: محبت اهل بیت اساس و ریشه اسلام است؛ در احکام، اخلاق و اعتقادات که سه بخش دستورات اسلامی است، علاقه به ائمه معصومین(ع) محور اصلی مسائل است و روز قیامت از آن سؤال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، حجت الاسلام حسین فصیح نیا، شامگاه چهارشنبه در جلسه اخلاق طلاب شاهین دژ که در مدرسه علمیه امام محمدباقر (ع) این شهرستان برگزار شد، با بیان این که بر اساس روایات انسان به هر چیزی که محبت داشته باشد، روز قیامت با آن محشورخواهد شد، اظهار داشت: معرفت مقدمه محبت است و وقتی انسان به چیزی علاقه نشان می دهد به دلیل شناختش از آن است چرا که معتقد است که از آن، به وی نفعی خواهد رسید و باید دقت کنیم که به چیزی علاقه مند هستیم.

وی اضافه کرد: پیامبر اسلام که به مقام عبودیت رسیده بود از خداوند محبت الهی و علاقه به محبین الهی را درخواست می کند؛ دین اسلام آئین رحمت است و امام باقر (ع) می فرماید؛ دین همان محبت است و حب هم همان اسلام است و مهم این است که این علاقه ها به خاطر خداوند متعال باشد.

امام جمعه شاهین دژ با بیان این که حب و علاقه ما به حضرات معصومین(ع) به خاطر خداوند متعال است، افزود: محبت اهل بیت اساس و ریشه اسلام است؛ در احکام، اخلاق و اعتقادات که سه بخش دستورات اسلامی است، علاقه به ائمه معصومین(ع) محور اصلی مسائل است و روز قیامت از آن سؤال خواهد شد.

وی با اشاره به این که توکل به خداوند متعال، توسل به اهل بیت(ع)، تلاش و برنامه ریزی در زندگی و مؤفقیت طلبه نقش بسزایی دارد، گفت: محبت به اهل بیت(ع) انسان را به خداوند متعال می رساند. رسول خدا (ص) قسم یاد کرده است هر کسی که به اهل بیت(ع) عشق و علاقه داشته باشد بهره دنیا و آخرت را خواهد برد.

حجت الاسلام فصیح نیا تصریح کرد: اصحاب سیدالشهدا (ع) در کربلا قلباً علاقه به امام حسین (ع) داشتند و حتی در لحظات آخر که جان می دادند درخواستشان دیدن چهره نورانی حضرت اباعبدالله (ع) بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha