شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آغاز به کار کمیسون های جامعه مدرسین حوزه علمیه استان کرمان

حوزه/ اولین نشست کمیسیون های اجلاس جامعه مدرسین، در حوزه علمیه کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، در اولین نشست کمیسیون های اجلاس جامعه مدرسین در حوزه علمیه کرمان که با حضور نماینده دفتر امام جمعه، معاونان مدیریت حوزه علمیه استان، اعضای شورای تخصصی انجمن های علمی استان، دبیران ستاد امر به معروف استان و گروه های جهادی طلاب برگزار شد، وظایف و رسالت های حوزه علمیه استان در تحقق اهداف و آرمانهای انقلاب و چگونگی پاسخ دهی کارشناسی به ابلاغیه های شورای عالی جامعه مدرسین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست، حجت الاسلام علی حسنی، نماینده دفتر امام جمعه کرمان ضمن تبیین اهمیت و کارکردهای کمیسیون های جامعه مدرسین، به تشریح فعالیت کمیسیون های ۴ گانه پرداخت.

وی افزود: با توجه به مهلت دو ماهه تا برگزاری اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین، انتظار بر این است که حوزه علمیه استان، نظرات علمی خود را در این کمیسیون ها ارائه نماید.

حجت الاسلام انجم شعاع، دبیر شورای تخصصی انجمن های علمی حوزه علمیه استان کرمان هم در این جلسه، گفت: یکی از رسالت های شورای تخصصی انجمن ها، همکاری های علمی با مراکز کلان حوزوی و پاسخ دهی فکری و علمی به مطالبات حوزه های علمیه از جمله شورای عالی جامعه مدرسین است؛ انجمن های علمی در کمیسیون های ۴ گانه جامعه مدرسین نقش فعالانه ای خواهند داشت.

وی ضمن تشریح موضوعات این کمیسیون ها براساس بندهای بیانیه گام دوم در ۴ بخش، رسالت حوزه ها در تولید منظومه معرفتی و ارزشی نظام، رسالت حوزه ها در تحقق خود سازی و جامعه سازی و تمدن سازی بر محور بیانه گام دوم، رسالت حوزه در اقتصاد مقاومتی و رسالت حوزه ها در فضای تهدیدات و جنگ نرم، افزود: یکی از برنامه های انجمن های علمی استان ورود جدی به مباحث این کمیسیونها و استخراج نظرات کارشناسی قابل عرضه به جامعه مدرسین است.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی، مسئول انجمن علمی فقه و حقوق حوزه علمیه کرمان نیز آمادگی این انجمن، برای ورود به بحث تولید منظومه معرفتی و فقهی حکمرانی نظام و برگزاری جلسات اختصاصی را اعلام کرد.

سایر اعضای این جلسه هم به بیان نقطه نظرات خود در محورهای ذیل پرداختند:

۱. ضرورت تشریح اهمیت مسائل این کمیسیون ها در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و سایر زیر مجموعه آن

۲. تاکید بر نقش انجمن های علمی و بخش های تخصصی استان در کمیسیون ها

۳. ضرورت پاسخ دهی کاربردی انجمن ها در ۴۰ ریز موضوع این کمیسیونها با توجه به ظرفیت ها

۴. اعلام حمایت دفتر امام جمعه از حضور انجمن ها در کمیسیون ها

نشست کمیسیون های اجلاس جامعه مدرسین در کرمان برگزار شد

نشست کمیسیون های اجلاس جامعه مدرسین در کرمان برگزار شد

نشست کمیسیون های اجلاس جامعه مدرسین در کرمان برگزار شد

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha