دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
کد خبر: 991322
۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
ماموستا راستی

حوزه/امام جمعه موقت سنندج گفت: همه ما به عنوان انسان در برابر دیگران مسئول هستیم؛ بی تفاوتی نسبت به جامعه و هم نوعان، جامعه را به محیطی سرد و به دور از معنویات تبدیل می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا محمدامین راستی امروز در جمع روحانیون و طلاب اهل سنت سنندج اظهار داشت: کسانی که نسبت به پیرامون و اطرافیان خود بی تفاوت هستند، نه تنها در بُعد روحی و روانی مشکلاتی برایشان پیش می آید، بلکه در مَنظر دین این افراد از رحمت الهی به دور خواهند بود.

امام جمعه موقت سنندج گفت: همه ما به عنوان انسان در برابر دیگران مسئول هستیم؛ بی تفاوتی نسبت به جامعه و هم نوعان، جامعه را به محیطی سرد و به دور از معنویات تبدیل می کند، بر همین اساس رسول اکرم (ص)، ائمه اطهار و سایر بزرگان دین در این باره سفارشات بسیاری دارند.

وی ادامه داد: رسول اکرم (ص) در این باره می فرمایند: «مدارا و سازگاری با مردم نصف ایمان و مهربانی با آنها نصف راحتی زندگی است». لذا با توجه به فرموده رسول خدا نباید خود را از دیگران دور کنیم و نسبت به ادای صله رحم بی تفاوت باشیم.

ماموستا راستی در ادامه با اشاره به اینکه کرونا تاثیرات بسیاری بر روابط اجتماعی مردم گذاشت، اظهار کرد: کرونا جدای از خسارت های جانی و مادی به نوعی بر رفتار بسیار از ما تاثیرات منفی داشته است. متاسفانه این بیماری و وضعیت حاکم بر جامعه باعث شده است که مراودات اجتماعی کاهش یابد که امر در آینده تاثیرات منفی خود را بر جامعه خواهد گذاشت.

امام جمعه موقت سنندج با اشاره به اینکه کاهش روابط اجتماعی زمینه بسیاری از مشکلات شخصیتی می شود، بیان کرد: دور شدن از جامعه به نوعی باعث از بین رفتن نگاه مثبت ما به زندگی می شود و در همین راستا پیامبر (ص) می‌فرمایند «انّ اللّه حرّم علی المسلم دمه، و ماله و عرضه، و ان یظنّ به سوء الظّن". سوءظن و بدبینی بدون شک از اصلی‌ترین عوامل گسست دوستی‌ها و پیمان‌ها محسوب می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha