شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مغل مسجد

حوزه/ امام جمعه شهرک گلستان از اجرای طرح اسکان همراه بیماران در مساجد شهرک های غرب شیراز خبر داد.

حجت الاسلام محسن روحانی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، با اشاره به اینکه شهرک گلستان به واسطه آب و هوای مطلوبی که نسبت به سایر نقاط شهر شیراز دارد دارای آسیب های متعددی نیز است، اظهار کرد: از جمله از آسیب های جدی که با آن در این قسمت مواجه هستیم فراوانی مشروبات الکلی و مواد مخدر صنعتی است بعلاوه فعالیت فرقه های مختلف، دایر بودن کلیسا های خانگی و فعالیت جریان های معنویت گرا و همچنین وضعیت سگ گردانی در خیابان ها و بوستان ها، پوشش نامناسب و دچرخه سواری بانوان است.

به گفته امام جمعه شهرک های غرب شیراز مواجه با جریانات ضد فرهنگی باید از جنس فرهنگی باشد اگر می خواهیم با اینگونه جریانات مقابله کنیم باید کار فرهنگی کنیم.

وی به خلا حوزه علمیه شهرک گلستان پرداخت و تصریح کرد: نبود مدرسه علمیه در این قسمت از شهر یک خلا جدی است و در بخش خواهران و برادران باید مجموعه هایی که متولی مسائل فرهنگی و دینی هستند فعال شوند.

حجت الاسلام روحانی، برپایی اجتماعات بزرگ در شهرک های غرب را یکی از برنامه های فرهنگی بسیار مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: یکی از برنامه هایی که باید در آن قسمت از شهر شکل بگیرد اجتماعات بزرگ مذهبیون و انقلابیون است البته در مساجد، تکیه ها و حسینیه ها هرکسی فعالیت خود را دارد اما برای اجرای یک مانور فرهنگی حتما باید مجموعه های مختلف فرهنگی و مذهبی به یکدیگر بپیوندند.

وی با بیان اینکه طرح های متعدد فرهنگی دز حوزه های مختلف باید در شهرک های غرب اجرا شود عنوان کرد: راه اندازی بنیاد مهدویت و فعال شدن هیئت رزمندگان به عنوان هیئتی که محور دیگر هیئت ها باشد از جمله طرح هایی بوده که ضرورت راه اندازی آن نیاز است.

امام جمعه گلستان، پیشنهاد اجرای طرح اسکان بیمار در مساجد را مطرح و افزود: اخیرا نیز طرحی را بیان کرده ایم که در صورت موافقت اجرا خواهد شد، و آن این است با توجه به اینکه شیراز قطب پزشکی بوده و یک بخش قابل توجهی از بیمارستان ها و مراکز درمانی در شمال غرب شیراز واقع شده است پیشنهاد داده ایم که همراهان بیمار که از تمکن مالی برخوردار نیستند چند مسجد در آن منطقه مشخص شود و برای شب در اختیار همراهان بیمار قرار گیرد چراکه در فضای مسجد این امکان برای همراه بیمار وجود دارد که ساعاتی برای شفای بیمار خود مشغول دعا باشد چه بسا ممکن است نگاه آنان به مسجد نیز در این طرح تغییر یابد.

وی گفت: امروز که مردم دارای مشکلات معیشتی، حوزه درمان و مشکلات اجتماعی هستند، مساجد و ائمه جماعات باید به کمک جامعه و به کمک قشر محروم بیایند، مسیجی ها در شیراز کلیسا بنا کرده اند در کنار کلیسا بیمارستان احداث کرده بودند که افراد را برای هدایت و شفا به کلیسا می کشاندند و امروز نیز این روند را دوست دارند اجرا کنند اما این امکان برای آنان نیست اما تبیغات در کلیسا های خانگی صورت می گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha