شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حجت الاسلام والسلمین سید حافظ ریاض حسین نجفی

حوزه/ آیت الله حافظ سید ریاض حسین نجفی گفت: فاجعه سیالکوت مایه شرمساری مسلمانان و پاکستانی ها است. افراط گرایان به نام دین و با اقدامات غیرانسانی و ظالمانه اسلام را بدنام کرده اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» آیت‌الله حافظ سید ریاض حسین نجفی رئیس وفاق المدارس شیعه پاکستان با اشاره به حادثه اخیر سیالکوت گفت: این فاجعه شنیع مایه شرمساری مسلمانان و پاکستانی ها است. افراط گرایان به نام دین و با اقدامات غیرانسانی و ظالمانه اسلام را بدنام کرده اند.

وی تأکید کرد: آموزه های اسلامی اجازه نمی دهد کسی به ناحق کشته شود. قتل مدیر خارجی یک کارخانه توطئه ای برای بدنام کردن اسلام و پاکستان است. در اسلام جایی برای افراط گرایی و تروریسم وجود ندارد. اسلام همچنین به ادیان دیگر احترام می گذارد و مدارا را آموزش می دهد. بر اساس آموزه های اسلامی، هیچ کس را نمی توان بدون دلیل و بدون دادن فرصتی برای دفاع از خود، مجازات کرد.

وی ضمن خواستار اشد مجازات برلی عاملان این جنایت شد و تصریح کرد: علما، رسانه ها و دولت برای ریشه کن کردن افراط گرایی، با هم همکاری کنند. روحانیون هم از اتفاق این حادثه ابراز تاسف کردند.

رئیس وفاق المدارس شیعه پاکستان گفت: اگر قانون اجرا می شد، چنین اقداماتی آشکارا اتفاق نمی افتاد. قانون پاکستان بر اساس قرآن و سنت است، دولت نباید از کسی بترسد. فقط از خدا بترسد و کسی که از خدا بترسد نیازی به ترس از کسی ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha