سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
دعوت به نماز

حوزه /نشست بصیرت افزایی با موضوع «شیوه‌ های دعوت به نماز» ویژه فعالان و ائمه جماعت خواهران طلبه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، نشست بصیرت افزایی با موضوع شیوه‌ های دعوت به نماز با حضور حجت الاسلام علی موحدی، استاد حوزه و دانشگاه ویژه فعالان و خواهران طلبه، صبح امروز در سالن پژوهش سرای مدرسه علمیه امام خمینی(ره) آشتیان برگزار شد.

حجت الاسلام موحدی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد متدین جامعه بی توجهی یا کاهلی اطرافیان، دوستان و اعضای خانواده آنها نسبت به نماز است. دغدغه‌ای که مدام فکر این گروه را به خود مشغول کرده و در پی راه‌های دعوت این افراد به نماز هستند اما، برای ورود به هر کاری اول باید شیوه‌ها و روش‌های ورود به آن کار را آموخت تا به نتیجه مطلوب دست یافت.

وی تصریح کرد: مبلغان دعوت به نماز مصداق کسانی هستند که دعوت به خیر می کنند پس لازم است قبل از دعوت به نماز از خدای متعال کمک بخواهند و در این زمینه استمرار داشته باشند.

استاد حوزه به چند مورد از روش های دعوت به نماز اشاره کرد: از جمله "بیان آثار و برکات نماز"، "توجه به سابقه تاریخی نماز"، "توجه به همراهی نماز با کمالات دیگر"، "تشکر از صاحب نعمت".

وی در پایان گفت: مهم ترین توصیه عمل است. اگر می خواهید دیگران را به نماز کنید با عمل باشد نه با زبان. عملی که نشان می دهد از نمازتان لذت و بهره می برید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha