دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله صفایی بوشهری

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به ضرورت استقلال مالی حوزه های علمیه خواهران، گفت: هیئت های امنای حوزه ها، مدیر درآمد درون حوزه ها باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، ظهر امروز در جمع اعضای هیئت امنای مدارس علمیه خواهران استان بوشهر با اشاره ضرورت استقلال مالی حوزه های علمیه خواهران، گفت: هیئت های امنای حوزه ها، مدیر درآمد درون حوزه ها باشند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه حوزه ها همیشه مستقل بوده اند، از اعضای هیئت امنای حوزه ها خواست تا درآمد پایدار مدارس علمیه خود را تامین کنند.

وی، یکی از صفات خداوند متعال را احسان دانست افزود: وقتی انسانی احسان می کند، اثر احسان به خود او برمی گردد، احسان در حوزه های علمیه نیز یکی از احسان های اثرگذار است که موجب پرورش عالم دینی می شود و تاثیراجتماعی آن به احسان کننده باز می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری از اعضای هیئت امنا و مدیران مدارس علمیه به دلیل تلاش برای تربیت بانوان بر پایه مکتب اهل بیت(ع) تقدیر کرد.

وی، خواستار بهره گیری از توان دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهران در بخش های مناسب از جمله دستگاه آموزش و پرورش، آموزش عالی و در موقعیت هایی که اجرای پیوست های فرهنگی را در دستور دارند از جمله بیمارستان ها شد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه بسیاری از دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهران برآمده از روستاها هستند و می توانند در روستاهای خود بسیار مفید باشند، گفت: شایسته است طرح هجرت خواهران طلبه مانند برادران اجرا شود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری همچنین از حضور فعال و چشمگیر بانوان حوزوی در عرصه های فرهنگی و پژوهشی بوشهر تقدیر کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha