دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جلسه شورای زکات استان خوزستان

حوزه/ در جلسه شورای زکات استان خوزستان، بر لزوم توجه ویژه رسانه‌ها به مسأله ترویج فرهنگ زکات تأکید و مطرح شد: بیش از ۶۰ درصد درآمد حاصل از زکات به سفره محرومان تعلق‌گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، جلسه شورای زکات استان خوزستان، شامگاه پنج‌شنبه باحضور نماینده ولی‌فقیه در خوزستان و رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در محل دفتر امام جمعه اهواز برگزار شد.

در این جلسه مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور، با بیان اینکه تاکنون برنامه‌های خوبی برای حمایت از محرومان صورت گرفته اما همچنان باید در این زمینه تلاش شود، گفت: در راستای کمک به محرومان از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب تا اندازه‌ای در خصوص همکاری‌ها در امر زکات گله‌مند بودند که باید تلاش شود در این زمینه اقدامات بیشتری صورت گیرد تا رهبر معظم انقلاب نیز رضایت کامل داشته باشند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: اکنون بر اساس مصوبه شورای زکات اقدامات خوبی صورت گرفته و بیش از ۶۰ درصد درآمد حاصل از زکات به سفره محرومان تعلق‌گرفته است.

لزوم توجه ویژه رسانه‌ها به مسأله ترویج فرهنگ زکات

همچنین در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، بیان کرد: زکات یکی از مأموریت‌های مهم مؤمنان بعد از تمکن مالی است که فرهنگ آن در کشور اسلامی باید نهادینه شود.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، ورود سازمان تبلیغات اسلامی به موضوع زکات را اقدامی در راستای ترویج فرهنگ زکات در جامعه دانست و گفت: رسانه‌های استان همچنین فضای مجازی از ظرفیت‌های بالا برای ترویج فرهنگ زکات است که باید در استان خوزستان به آن توجه ویژه شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد اظهارداشت: نشر روایت‌ها و آیات قرآن مرتبط با زکات برای مردم می‌تواند نگاه آن‌ها به این مأموریت الهی را تقویت کند.

ضرورت ورود فرمانداران به امر ترویج فرهنگ زکات

بر اساس این گزارش، صادق خلیلیان، استاندار خوزستان، در پایان بیان کرد: در زمینه ترویج فرهنگ زکات هرچه بیشتر تلاش شود می‌توان خدمت بیشتری به کشور و مستضعفان ارائه کرد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در این زمینه تذکراتی داده‌اند که در کنار نماز و قرآن به امر زکات توجه بیشتری شود.

خلیلیان تصریح کرد: بر اساس تفاهم‌نامه بین کمیته امداد و سازمان تبلیغات اسلامی قرار است در زمینه ترویج فرهنگ زکات پنج هزار طلبه کمیته امداد را یاری کنند تا بتوانیم فعالیت‌های بیشتری در زمینه دریافت زکات داشته باشیم.

لازم به ذکر است در انتهای این مراسم، طرح پرداخت صدقات و کمک‌های مردمی از طریق کد کیو آر (QR) رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha