چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
حوزه امیرالمومنین رشت

حوزه/ طلاب مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) رشت با شرکت در کارگاه تبیین طرح‌نامه پژوهش درسی، اصول تخصصی مقاله نویسی را فرا گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، اولین کارگاه تبیین طرح‌نامه پژوهش درسی برای طلاب مدرسه امیرالمومنین علی(ع) رشت با تدریس حجت الاسلام حسین جماعتی، معاون پژوهش حوزه علمیه استان گیلان برگزار شد.

حجت الاسلام جماعتی به تشریح اهداف این دوره پرداخت و مقاله را یکی از مهم‌ترین روش انتقال اطلاعات دانست و اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین روش‌های انتقال اطلاعات به دیگران، تدوین و انتشار مقاله علمی است. مقاله علمی به منزله یک سند علمی و ملاک ارزیابی توان علمی نویسنده است، و هر نویسنده‌ای با فنون آن آشنا نباشد نمی‌تواند یک مقاله علمی خوب تولید کند.

وی، ساختار یک مقاله علمی را چنین توصیف کرد: یک مقاله خوب باید یک عنوان یا موضوع خوب داشته باشد؛ پختگی عنوان حاکی از توان علمی نویسنده است؛ عنوان نباید اعم یا اخص از محتوای مقاله یا انتخابی از روی تعصب باشد، و با همه این ویژگی‌ها باید گویا و رسا باشد.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان گیلان ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مؤلفه های هر مقاله، چکیده است؛ چکیده یک کار فنی و هنرمندانه و خلاصه جامعی از محتوای یک گزارش پژوهشی است که هدف‌ها، پرسش‌ها، روش‌ها و یافته‌های پژوهش را به اختصار در بردارد و مخاطب را تشویق به خواندن می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha