شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نرجس شکرزاده

حوزه/ پژوهشگر حوزه علمیه خواهران گفت: امروز از جوانان انقلابی انتظار می رود که در کنار فعالیت های علمی از پژوهشگری در خصوص محورهای بیانیه گام دوم انقلاب غافل نشوند.

نرجس شکرزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت هفته پژوهش، اظهار داشت: با توجه به این که در هر جامعه ای یکی از مؤلفه های کلیدی موفقیت در مسیر رشد و توسعه پایدار، بها دادن به مقوله پژوهش است، لذا حمایت هدفمند و برنامه ریزی شده از پژوهشگران لازمه شتاب علمی کشور و موفقیت در عرصه های گوناگون اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ... است.

وی افزود: ما برای آن که بتوانیم بر مشکلات امروز غلبه کرده و زمینه پیشرفت همه جانبه کشور را فراهم نماییم، می بایست به بحث تولید علم و فعالیت های پژوهشی اهمیت لازم را بدهیم و در این خصوص سستی و غفلت نداشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت فوق العاده بیانیه گام دوم انقلاب در راستای حرکت کلی ملت ایران به سمت افق های پیش رو گفت: هر کدام از بخش ها و فرازهای این بیانیه آن چنان مهم و کلیدی است که باید بر روی آن کار پژوهشی عمیق و مستمر صورت گیرد از جمله در رابطه با بحث سبک زندگی که خودش ریزمحورهای متنوعی دارد و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی باید به شکل تفصیلی و جزیی به آن ها بپردازند.

این پژوهشگر حوزوی همچنین خاطرنشان کرد: به لطف الهی، انقلاب اسلامی ایران در طول چهل و سه سال اخیر در عرصه ها مختلف، موفقیت های چشمگیری داشته به خصوص در رابطه با تولید علم و انجام تحقیقات و پژوهش های بنیادین و کاربردی که این ها باید برای مردم به خوبی تبیین و تشریح شود تا دشمنان نتوانند با شبهه افکنی و ایجاد تردید در اذهان جامعه به اهداف شوم خود در جنگ روانی علیه نظام و انقلاب دست پیدا کنند.

وی گفت: در این میان بی شک، یکی از راه های مهم تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، استفاده حداکثری از ظرفیت کارهای پژوهشی است و در مقطع فعلی به ویژه از جمله انتظارات از جوانان مؤمن و انقلابی، اهتمام در زمینه پژوهش آن هم ناظر به نیازها و مسایل اصلی نظام اسلامی می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha