شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام حمید رفیعی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: فهم و عمل به قرآن تأمین‌کننده سعادت بشر در دنیا و آخرت است و مشکلات جامعه بشری به علت عمل نکردن به معارف قرآنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست فعالان و مؤسسات قرآنی، اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام درمان تمام مشکلات را در قرآن و اهمیت دادن به آموزه‌های قرآنی می‌داند لذا فعالان قرآنی و نهادهای فرهنگی برای از بین بردن مشکلات جامعه بشریت باید به‌صورت جهادی وارد عمل شوند.

وی با اشاره به اینکه گرفتاری جامعه بشری ناشی از عمل نکردن به قرآن است، افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری فهم قرآن و عمل به آن را تأمین‌کننده سعادت بشر در دنیا و آخرت است و مشکلات و گرفتاری‌های امت اسلامی و جامعه بشریت به علت عمل نکردن به معارف قرآنی است.

وی نقش فعالان قرآنی در تبیین مفاهیم قرآن کریم در بین آحاد مردم و تحکیم بنیان خانواده بسیار مؤثر دانست و تصریح کرد: مجموعه‌ها و مراکز فرهنگی و قرآنی می‌بایست تمام تلاش خود را جهت حمایت و پشتیبانی از فعالان و مؤسسات به کار گیرد تا بتوانیم با تکیه‌بر جوانان به سمت تعالی حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به‌پیش رو بودن مناسبت‌های ۹ دی تا ۱۹ دی (دهه بصیرت) شامل شهادت حضرت زهرا (س) و دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی افزود: فعالیت‌های قرآنی در این ایام برای ماندگاری بیشتر و خروجی باکیفیت‌تر، بهتر است به‌صورت مردمی و محوری برگزار شود.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص ازدیاد جمعیت و فرزند آوری از تشکل‌های قرآنی و فرهنگی خواست با اجرای کارگاه‌ها و برنامه‌های مختلف فرهنگی در این زمینه برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند.

حجت‌الاسلام رفیعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه و تأثیر تعالیم اسلامی در تربیت دینی فرزندان، اظهار داشت: هدف نهایی هر انسان مؤمن و موحد جلب رضایت خداوند است که برای رسیدن به این هدف باید سبک زندگی قرآنی را که چشم‌انداز آن حیات طیبه است، پیشه راه ساخت.

وی، حیات طیبه را زندگی خالص در سایه قرب الهی دانست و ادامه داد: در این حیات، انسان از هرگونه ظلمت، آلودگی و وسوسه‌های شیطانی و هوای نفسانی پاک و پاکیزه می‌شود و این حیات به بیان قرآن، تنها در سایه ایمان و عمل صالح شکل می‌گیرد و آثار و گشایش‌هایی دارد که اگر بر آن‌ها آگاه باشیم بیشتر به روی آوردن به این حیات راغب می‌شویم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha