شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ نشست بازخوانی استکبارستیزی روحانیت و مقاومت اسلامی در نهضت میرزا کوچک خان جنلگلی

حوزه/ دکتر مهدی فرخیان، گفت: تفاوتی در منطقه و زمان وجود ندارد و مقاومت برای ترویج اسلام در هرجا باشد مقاومت است؛ به عبارت دیگر مقاومت مکان و زمان نمی شناسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر مهدی فرخیان نماینده جنبش امل لبنان در همایش بازخوانی استکبار ستیزی روحانیت و مقاومت اسلامی در نهضت میرزا کوچک جنگلی که در ۲۵ آذر در سالن همایش های مجتمع دارالولایه جمکران و به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان گیلان برگزار شد، گفت: با دقت در عبارت اول زیارت وارث می بینیم که به نظر می خواهد ما را در مقابل یک سلسله مبارزه ابدی از عصر حضرت آدم تا ظهور امام مهدی علیه السلام قرار دهد؛ کاری که این عبارت می کند برداشتن قید زمان است.

فرخیان با اشاره به آیه ۵ سوره قصص اظهار داشت: خداوند در این آیه می فرماید: «وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ» و به گمانم این آیه ناظر به دو مسئله است؛ یکی بیان علت غایی این مبارزه و دیگری علت انگیزه بخش این مبارزه می باشد.

وی خاطرنشان کرد: گویا در تکوین این عالم وجود دارد که ما دائماً بر سر دوراهی حق و باطل، خیر و شر و درستی و نادرستی قرار بگیریم؛ البته خداوند گویی به ما تضمین کرده است که چراغ راهی دهد.

نماینده جنبش امل لبنان با تأکید بر عدم تفاوت چندان بین مبارزان مختلف بیان داشت: در حدود همان ایامی که میرزا کوچک خان در شمال ایران در حال مبارزه با روسیه بود مبارز دیگری به نام حمزه را داشته ایم که در مقابل تجاوزهای فرانسوی ها در لبنان در حال مبارزه بود؛ تعجبی ندارد که امام موسی صدر که متولد ایران است برود به لبنان برای مبارزه با استعمار و فرمانده اش فردی ایرانی به نام دکتر مصطفی چمران باشد.

وی تصریح کرد: پس تفاوت در منطقه و زمان وجود ندارد و مقاومت برای ترویج اسلام در هرجا باشد مقاومت است؛ به عبارت دیگر مقاومت مکان و زمان نمی شناسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha