شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین

 حوزه / مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: پژوهش و تحقیق در حوزه‌های علمیّه، همزاد تحصیل و تدریس است و یکی از لوازم ضروری پیشرفت علمی و فرهنگی حوزه‌ها به‌شمار می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام رضا کاظم لو، ظهر امروز در جمع اساتید و طلاب مدارس علمیه خواهران استان قزوین که در سالن اجتماعات شهید سلیمانی برگزار شد، گفت: ایجاد اتحاد، همدلی و یکپارچگی میان مسلمانان از مهم ترین یادگارهای رسول اکرم (ص) برای امت اسلامی است، لذا هر زمانی که منش و روش مسلمانان با آموزه ‌های قرآن کریم، پیامبر مهر و رحمت و اهل بیت او مطابقت داشته است، از یک نوع وحدت و همبستگی قابل توجهی برخوردار بوده ‌اند

وی خاطرنشان کرد: دشمنان همیشه درصدد است بین شیعه و سنی تفرقه بیندازد، اما ما با برادری و دوستی نمی‌گذاریم خدشه‌ای به این وحدت و یکپارچگی وارد شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین تصریح کرد: اظهارات امام جمعه اهل سنت آزادشهر بسیار پوچ و توهین آمیز بود که نباید این موارد در جامعه اسلامی مطرح شود.

استاد حوزه علمیه قزوین با تأکید بر وظیفه سنگین اساتید مدارس علمیه برای سوق دادن طلاب به امور پژوهشی و تحقیق، گفت: اساتید طوری برنامه ریزی داشته باشند که طلاب در زمینه مسائل تحقیقی و پژوهشی، به خوبی با هم رقابت کنند.

وی ادامه داد: برای کار پژوهشی دو سطح در نظر گرفته‌ایم که یکی باز تولید و دیگری تولید علم است؛ در بازتولید تلاش می‌کنیم گسست‌های میان تولیدات علمی علمای پیشین با جامعه امروز را برطرف نماییم تا پاسخگوی نیازهای جامعه امروز باشند.

حجت الاسلام کاظم لو بیان کرد: حضرت امام صادق (ع) می فرمایند «عن الصادق علیه السلام: «اول ما خلق الله القلم فقال له اکتب فکتب ما کان و ما هو کائن الی یوم القیامه» یعنی اولین چیزی که خداوند آفرید قلم بود و به او گفت بنویس پس آنچه بود و تا روز قیامت خواهد بود نوشت.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین عنوان کرد: پژوهش و تحقیق در حوزه‌های علمیّه، همزاد تحصیل و تدریس است و یکی از لوازم ضروری پیشرفت علمی و فرهنگی حوزه‌ها به‌شمار می رود.

وی ادامه داد: به منظور توسعۀ پژوهش و تحقّقِ روحیۀ تحقیق در طلّاب جوان باید از ابتدای تحصیلات حوزوی، روش‌های تخصّصی تحقیق و پژوهش به آنان آموزش داده شود تا به‌تدریج بتوانند در این مسیر به درستی گام بردارند.

وی اظهار کرد: پیشرفت های اقتصادی و فناوری‌های نوین در کشور ثمره تحقیق و پژوهش‌های گسترده علمی است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha