دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 997612
۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
حسن ایرلو، سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: حسن ایرلو، سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن بر اثر ابتلا به کرونا، سحرگاه امروز به فیض شهادت نائل آمد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، «حسن ایرلو» سفیر جمهوری اسلامی ایران بامداد امروز (سه‌شنبه) ۳۰ آذر ماه آسمانی شد و به برادران و همرزمان شهیدش پیوست.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه با تأیید خبر شهادت حسن ایرلو سفیر جمهوری اسلامی ایران نزد دولت نجات ملی یمن در اثر ابتلا به کرونا، گفت: شهید ایرلو که از جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی بود که در محل ماموریت خود به کرونا مبتلا شد و به دلیل همکاری دیرهنگام برخی کشورها، متاسفانه در شرایط نا مناسبی به کشور بازگشت و به رغم بکارگیری همه مراحل درمانی برای بهبود وضعیت بیماری ایشان، سحرگاه امروز به فیض شهادت نائل آمد.

سخنگوی وزارت امورخارجه روز شنبه هم در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره وضعیت سفیر کشورمان در یمن، گفته بود: آقای ایرلو از چند روز قبل مبتلا به ویروس کرونا شده و با توجه به ضرورت رسیدگی پزشکی به ایشان، وزارت امورخارجه برای انتقال وی به کشورمان جهت معالجات لازم تماس‌ها و رایزنی‌هایی را با برخی کشور های منطقه بعمل آورد که سرانجام منجر به فراهم شدن مقدمات لازم جهت انتقال ایشان گردید.

حسن ایرلو متولد ۱۹۵۹ شهرری و از دیپلمات‌های با سابقه وزارت خارجه و کارشناس ارشد حوزه عربی و شبه جزیره بوده است.

مسئول میز یمن در وزارت امور خارجه ایران پس از آغاز جنگ در سال ۲۰۱۵ در یمن، هماهنگ کننده کمک‌های انساندوستانه ایران به یمن پس از آغاز جنگ (اعزام هواپیماهای کمک رسانی و کشتی نجات و پس از آن کمک رسانی با هماهنگی سازمان ملل و ...) از دیگر فعالیت‌های ایرلو است.

او همچنین معاون دستیار ویژه وزیر خارجه در امور یمن در سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۹ بوده است.

ایرلو، سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در یمن ششم آبان ماه ۱۳۹۹ رونوشت استوارنامه خود را تقدیم «هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی کرد. وی پس از آن استوارنامه خود را به «مهدی مشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن تقدیم کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محرم میرزایی IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    2 1
    با آرزوی بهشت برین به روح پرفتوح این شهید گرامی هرگاه از شهادت دلیر مردان ودانشمندان وهر شخصی که در راه اعتلای نظام اسلامی وعدل وداد اطلاع می یابم تاسف وتاثر وجودم را فرا میگیرد وبر جایگاه والای ایشان غبطه میخورم به پیروزی حق برباطل خداوند این شهید را با شهدای بدر احد خیبر وکربلا وشهدای معاصر مهشور فرماید
    • امیر IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      0 0
      برادر کلمه محشور از ریشه حَشر به معنی زندگی رو این جور می نویسند، فارسی رو پاس بداریم.
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    4 1
    کرونا هم دلیل شهادت !!!!!!!!
    • مدافع IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      1 0
      بله عزیز کسی که برای خدمت به مردم از دنیا برود شهید محسوب میشود شهادت حتماً نباید با آتش باشد
    • صفر علی IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      1 0
      بله،ایشون جانباز به عبارتی شهید زنده بودند.
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    2 0
    روحش شاد باد
  • علی اصغری IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    1 1
    بسم رب الشهدا و الصدیقین به کرونا
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    1 1
    مگه این شهید بزرگوار مسیحی بودن که تاریخ ولادتشون رو میلادی زدید مگه تاریخ ما کامل ترین تاریخ دنیا نیست چرا به تاریخ مملکت احترام نمیگزارید حتما فردا هم میخواید سال ۲۰۲۲رو جشن بگیرید