یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
استاد حوزه علمیه قم

حوزه / استاد حوزه گفت: حضرت فاطمه زهرا (س)  عمر کوتاه اما بابرکتی داشتند، و  خدای متعال در حق ایشان سوره کوثر را نازل کردند که از آن به خیر کثیر یاد می‌شود، چرا که او یک زندگی بابرکت داشته و هم خود شخصیت بابرکتی بوده و هم فرزندان پرخیر و برکتی تحویل جامعه دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام میرزا محمدی صبح امروز در مراسم سوگواری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مدرسه علمیه صالحیه گفت: شیوه زندگی آن بانوی بزرگوار برای همه عصرها و دوران‌ها می‌تواند الگویی به نحو احسن قرار گیرد و نویسندگان، گویندگان و صاحب قلمان باید بیش از پیش ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگوار را در جامعه به خوبی تبیین نمایند.

حجت الاسلام میرزا محمدی خاطرنشان کرد: اگر مردم به حقیقت ایمان با شیوه زندگی زهرا (س) آشنایی پیدا کنند به حقیقت ایمان پی برده‌اند و می‌دانند چه چیزی را باید وسیله موفقیت خود قرار دهند.

استاد حوزه بیان کرد: چنانچه ویژگی‌های برجسته حضرت فاطمه زهرا(س) برای مردم تبیین شود، قطعا مردم معنای امر به معروف و نهی از منکر، معنای نیکی به پدر و مادر، خوبی به دیگران، صله ارحام، نحوه برخورد با همسایگان و نزدیکان و فقرا و مسکینان را می‌فهمند.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم این زوایای پنهان را از زندگانی دختر پیامبر (ص) برای مردم روشن نماییم، یقینا بانوان بهترین الگو را فاطمه(س) قرار می‌دهند و همه مردم راه سعادت را پیدا خواهند کرد و در دنیا و آخرت پیروز خواهند بود.

حجت الاسلام میرزا محمدی تصریح کرد: کار فاطمه(س) به عنوان بانوی جوان زمان خودشان در تاریخ ماندگار شد و همیشه یک الگو برای زنان جامعه اسلامی و حتی مردان است.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه الگو و نمونه بارز یک زن در مکتب اسلام و پیامبر است و در طول تاریخ از ایشان به عنوان سَیّدَةُ نِساءِ الْعالَمین یاد می شود.

استاد حوزه  عنوان کرد: شخصیت حضرت زهرا (س) نه تنها نقطه وصل میان امامت و نبوت است، بلکه نقطه اتصال میان جهان اسلام و بین تمام مذاهب اسلامی است.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س) عمر کوتاه اما بابرکتی داشتند و خدای متعال در حق ایشان سوره کوثر را نازل کرده که از آن به خیر کثیر یاد می‌شود؛ چرا که او یک زندگی بابرکت داشته و هم خود شخصیت بابرکتی بوده و هم فرزندان پرخیر و برکتی تحویل جامعه دادند.

چرا به حضرت فاطمه (سَیّدَةُ نِساءِ الْعالَمین)  می‌گویند؟

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha