دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مسابقات

حوزه/ حجت الاسلام مومنی از آغاز ثبت نام چهاردهمین دوره مسابقات قرآن کریم طلاب و روحانیون و خانواده حوزه علمیه استان اصفهان در رشته های حفظ، تفسیر، قرائت، ترتیل و... همراه با جوایز ارزنده خبر داد.

حجت الاسلام سید حسین مومنی، معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان، اظهار کرد: برگزاری مسابقات حفظ، تلاوت و تفسیر قرآن کریم برای طلاب، فضلا و خانواده آنها، از جمله برنامه هایی است که به منظور فراهم آوردن زمینه‌هایی جهت انس بیش از پیش طلاب با مُصحف انسان ساز قرآن کریم و همچنین نشر و بسط فضای معنوی و عطرآگین قرآن در محیط حوزه علمیه طرح ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه براین اساس ثبت نام چهاردهمین دوره مسابقات قرآن طلاب و خانواده طلاب و روحانیون حوزه علمیه استان اصفهان آغاز شده است ، عنوان کرد: ارتقای سطح فرهنگ قرآنی و اسلامی و اعتلای ایمان و اخلاق در حوزه های علمیه و خانواده حوزویان، ایجاد انس و الفت بیش از پیش طلاب و خانواده ها با قرآن کریم و مفاهیم والای آن، تقویت و توسعه فضای معنوی و قرآنی در حوزه های علمیه سراسر استان، ارج نهادن به فعالیت های قرآنی و تشویق نخبگان قرآنی حوزه های علمیه و شناسایی و معرفی استعدادهای برجسته قرآنی طلاب به مسئولین حوزه علمیه و جامعه قرآنی از جمله اهداف تعیین شده برای برگزاری این دوره از مسابقات است.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: زمان ثبت نام تا ۲۲ دی ماه ۱۴۰۰ تعیین شده که آزمون رشته های شفاهی برادران پنجشنبه ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۰ از ساعت ۷.۳۰ الی ۱۲ در مرکز آموزشهای کاربردی حوزه های علمیه استان اصفهان و آزمون رشته های شفاهی خواهران (همسران و فرزندان دختر) وخردسالان (پسرودختر) ۴تا۷سال پنجشنبه ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۰ ازساعت ۷.۳۰ الی ۱۲ در خیابان مسجد سید، خیابان طیب، مدرسه علمیه درب کوشک برگزار می شود.

وی توضیح داد: رشته های کتبی و بخش کتبی مفاهیم به صورت حضوری در تاریخ ۱۴ بهمن ساعت ۱۰ صبح برگزار خواهد شد، همچنین داوری این مسابقات مطابق آئین نامه مسابقات اوقاف خواهد بود و حد نصاب نفرات در هر رشته ۷ نفر می باشد و درصورت به حد نصاب نرسیدن نفرات در هر رشته، افراد با هماهنگی قبلی جهت ثبت نام به رشته مرتبط دیگری راهنمایی خواهندشد.

حجت الاسلام مومنی ابراز کرد: متسابقین فقط در یک رشته ثبت نام نمایند، البته کلیه شرکت کنندگان می تواند بصورت همزمان در رشته تفسیر نیز ثبت نام نمایند، حائزین رتبه اول کشوری (دارای مرحله کشوری) و استانی، تا ۲ سال نمی توانند در همان رشته شرکت نمایند وحداقل امتیاز جهت کسب رتبه ۷۰% درصد می باشد.

وی افزود: ثبت‌نام شرکت‌کنندگان درسایت البیان albayan.ir الزامی می‌باشد، در صورت عدم ثبت‌نام به آثار ارسالی صوتی ترتیب اثر داده نخواهد شد و بخش مفاهیم شرط ورود به رشته های قرائت، حفظ و ترتیل می باشد و ۲۰ در صد نمره به آزمون کتبی مفاهیم اختصاص دارد و متسابقین بدون شرکت و کسب نمره نمی توانند در رشته مورد نظر خود شرکت نمایند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان ابراز کرد: کلیه آیین نامه ها در تمامی رشته ها از سایت البیان معاونت تهذیب و تبلیغ قابل دریافت می باشد، دراین مسابقات رتبه ها در رشته های شفاهی با معیارممتاز، عالی و شایسته تقدیر سنجیده خواهدشد.

وی متذکر شد: در صورتی که شرایط بیماری اجازه برگزاری مسابقه را ندهد مسابقه به صورت مجازی برگزار می شود، همچنین شرکت کنندگان می توانند هرگونه سوال وابهام خود را با ارسال پیام به سامانه ۳۰۰۰۶۰۱۶۱۶ درمیان بگذارید و یا تماس در ساعات اداری با قسمت قرآنی مرکز مدیریت ۳۳۹۴۴۵۲۲-۳۳۹۴۴۵۲۳ و یا شماره همراه ۰۹۹۰۶۴۰۹۹۳۱ ارتباط برقرار کنند.

حجت الاسلام مومنی اذعان کرد: آزمون کتبی برادران و خواهران از مفاهیم سوره مبارکه محمد(صلی الله علیه و آله) روزپنجشنبه۱۴ بهمن رأس ساعت ۱۰ صبح بصورت کتبی(تستی) برگزار می شود(فایل های مورد نیاز از تفسیر نور و المیزان در همین سایت بارگزاری شده است)

وی بیان کرد: شرکت کنندگان رشته تواشیح باید پس از ثبت نام درسایت، فایل تصویری اجرای تواشیح را با حداکثرکیفیت تا ۵ بهمن به اتاق ۴۱ درمرکزمدیریت حوزه علمیه(خیابان حافظ) تحویل دهند و حداقل ۵ گروه باید در این رشته شرکت کنند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان تشریح کرد: شرکت کنندگان رشته خطابه قرآنی باید پس از ثبت نام درسایت، فایل تصویری سخنرانی خود را به زبان عربی یا انگلیسی با حداکثرکیفیت به مدت ۱۵ دقیقه دریکی ازموضوعات ذیل تا ۵ بهمن به اتاق ۴۱ درمرکزمدیریت تحویل فرمایند. ، فایل را با فرمت wav و یا kb۳۲۰) Mp۳ یا kb۱۲۸ ) ارسال نمائید؛ پس از داوری فایل های ارسالی، برگزیدگان جهت مرحله شفاهی دعوت می شوند.

وی اضافه کرد: موضوعات خطابه شامل بصیرت، هویت و انگیزه، رفتار با خانواده، برتری علم، افزایش ایمان، درمان غفلت، سعی و تلاش، نشاط در کارها، تشکر و توقع وتکبر تعیین شده است.

حجت الاسلام مومنی عنوان کرد: در رشته قرائت تحقیق ۲۰% نمره مربوط به مفاهیم سوره قصص از تفسیر نورمی باشد، در مرحله مقدماتی رشته قرائت تحقیق؛ ۵ قطعه ارائه شده که متسابقین در این رشته می بایست به انتخاب خود یکی از قطعات را آماده نموده و در زمان برگزاری مسابقات قرآن تلاوت نمایند. شامل سوره مبارکه آل عمران صفحه ۵۸ از آیه۶۲ (انّ هذا ...)تا پایان آیه ۶۵ (... افلاتعقلون)، سوره توبه صفحه ۱۹۵ از آیه ۵۲ (قل هل تربصون... ن.) تا پایان صفحه، آیه ۵۴ (.... کارهون)، سوره مبارکه انعام صفحه۱۴۱ از ابتدای آیه (اتبع ...) ۱۰۶تا انتهای آیه ۱۰۹ (... لایومنون)، سوره مبارکه هود صفحه ۲۲۷ از ابتدای آیه ۵۰ (و ال عاد ...)تا انتهای آیه ۵۳ (بمومنین) و سوره مبارکه رعد صفحه ۲۵۰ از ابتدای آیه ۸ (الله یعلم ...)تا انتهای آیه ۱۱ (... من وال).

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha