جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
تصاویر/ نخستین آیین نکوداشت هفته پژوهش وتجلیل از برترینهای پژوهشی مدارس علمیه

حوزه/ آیین نکوداشت هفته پژوهش و تجلیل از برترین های پژوهشی مدارس علمیه سطح یک استان قم امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیین نکوداشت هفته پژوهش و تجلیل از برترین های پژوهشی مدارس علمیه سطح یک استان قم، امروز در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفا و با حضور قائم مقام مدیر حوزه های علمیه و معاون پژوهش حوزه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در این مراسم ضمن تسلیت ایام فاطمیه بیان داشت: یکی از نکات مهم این است که طلبه در حوزه باید طوری تربیت شود که خودش روش فهم دین را بداند و بتواند به تولید علم بر پایه مبانی مکتب اهل بیت علیهم السلام بپردازد.

وی گفت: باید حمایت مادی و معنوی از پژوهشگران صورت گیرد تا در مسابقه تولید علم که در جهان وجود دارد دین حق بر همه ادیان پیروز شود.

حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر همتیان معاون امور مدارس علمیه حوزه علمیه قم در ابتدای این آیین به ایراد سخن پرداخت و گفت: مقطع تحصیلی سطح یک حوزه برای طلاب، اهمیت بالایی دارد که دوران هویت سازی برای طلبه است.

وی خاطرنشان کرد: پژوهش در سطح یک از جهات گوناگونی اهمیت دارد؛ طلبه ای که هیچ انسی با قلم نداشته باشد نمی تواند به تولید علم و نظریه پردازی برسد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی معاون پژوهش حوزه در ادامه با اشاره به عوامل انگیزشی در رشد روحیه پژوهشی طلاب گفت: انگیزه سازی در زمینه پژوهش می تواند با برنامه های الزامی هم اجرایی گردد؛ اجبار همیشه موجب کاهش انگیزه ها نیست.

وی از راه اندازی سامانه «پژوهشگران» در آینده نزدیک خبر داد و افزود: اگر سامانه پژوهشگران آغاز به کار نماید به راحتی می توان خروجی های حمایتی و سوابق پژوهشگران حوزوی را در دسترس آنان قرار داد.

در این مراسم تنی چند از پژوهشگران برگزیده مدارس علمیه سطح یک استان قم و مسئولین مدارس نمونه به ایراد سخن و ارائه انتقادات و پیشنهادات خود پرداختند.

شایان ذکر است: در پایان این آیین از طلاب و اساتید پژوهشگر و کتابداران برگزیده و همچنین مدارس موفق در عرصه پژوهش تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • احمدی IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    0 0
    حداقل اسامی افراد و حوزه های برتر رو میزدید!!