شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ نشست مدیران حوزه علمیه قم با اساتید حوزه علمیه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام آل بِلال گفت: حوزه علمیه نجف از تجربیات حوزه علمیه قم استقبال می کند؛ تبادل تجربیات بین این دو حوزه بزرگ جهان تشیع می تواند ثمرات خوبی را به دنبال داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، نشست جمعی از مدیران حوزه با حضور سه تن از اساتید حوزه علمیه نجف اشرف در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار گردید.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسین آل ایوب مدیر دفتر ارتباطات حوزه علمیه قم و نجف در ابتدای این نشست ضمن خوش آمد گویی به اساتید پیرامون قدمت ارتباطات دو حوزه و لزوم توسعه ارتباط بین حوزه علمیه قم و نجف و تبادل اساتید و طلاب و حضور طلاب ایرانی در نجف اشرف سخن گفت.

حجت الاسلام شیخ اسامه آل بلال از اساتید حوزه علمیه نجف اشرف سپس پیرامون حوزه علمیه نجف اشرف گفت: اغلب علمای حوزه از ایران بوده اند؛ از شیخ طوسی گرفته تا مرحوم آیت الله خوئی ایرانی الاصل بوده اند.

وی افزود: حوزه علمیه نجف از تجربیات حوزه علمیه قم استقبال می کند؛ تبادل تجربیات بین این دو حوزه بزرگ جهان تشیع می تواند ثمرات خوبی را به دنبال داشته باشد.

حجت الاسلام آل بلال خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از بزرگان حوزه علمیه قم تحصیل کرده حوزه نجف می باشند که در سطوح مختلف به تدریس می پردازند.

وی ارتباط گسترده بین حوزه های علمیه مختلف اعم از قم، نجف و مشهد و سایر حوزه ها را لازم دانست و گفت: تعاون و همکاری بین مدارس علمیه مختلف همواره بوده و این امر ثمرات خوبی را به دنبال داشته است.

استاد حوزه نجف با اشاره به اهمیت راه اندازی رشته های تخصصی افزود: باید حوزه های علمیه قم و نجف بتوانند افرادی متخصصی را در زمینه های مختلف همچون اقتصاد و علوم قضایی تربیت نمایند.

حجت الاسلام آل بلال بیان داشت: در گذشته محاکم شرعی جهت تربیت قضات در عراق وجود داشت که قضاتی را به کشورهای عربی از جمله کویت و بحرین اعزام می کردند که متاسفانه این امر هم اکنون منتفی است.

وی گفت: نکته مهم این است که حوزه های علمیه قم و نجف منشعب از حوزه کوفه در زمان امام صادق علیه السلام هستند؛ پس این دو حوزه هردو دارای یک منبع و ریشه هستند و مبانی علمی آن ها یکی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha