شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ نشست مدیران حوزه علمیه قم با اساتید حوزه علمیه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام حسینی، گفت: ایران و عراق ذوالفقار جهان اسلام در عصر حاضر هستند که باید با هم در یک مسیر متحد قدم بردارند؛ اگر این دو کشور در تقابل با رژیم صهیونیستی کوتاهی کنند دیگر هیچ کشوری روحیه و اراده این کار را نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سید جواد حسینی استاد حوزه علمیه نجف، در نشست جمعی از مدیران حوزه علمیه قم که با حضور سه تن از اساتید حوزه نجف و در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه برگزار شد گفت: به اعتقاد بنده حوزه علمیه قم ولد صالح حوزه نجف اشرف است.

وی افزود: شهر قم به دلایل مختلفی شهر ممتازی است؛ وجود حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در این شهر و خاستگاه انقلاب اسلامی بودن آن دو نمونه از این خصوصیات می باشد.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: بنا به فرمایش رسول گرامی اسلام دانش اگر در ثریا هم باشد مردانی از فارس بدان دست خواهند یافت.

وی امام خمینی ره محقق حلم(خواب) انبیاء دانست و گفت: سیاست بین المللی جهان اسلام باید بر پایه قرآن کریم بوده و در راستای ظهور امام مهدی عجل الله تعالی فرجه باشد؛ این سیاست در جمهوری اسلامی ایران در حال پیگیری است.

استاد حوزه نجف تصریح کرد: دین شامل سیاست بوده و سیاست تابعی از دین است؛ اینکه عده ای گفته اند سیاست از دین جداست کلامی باطل است.

وی با اشاره به نقش مهم عراق و ایران در تعیین سرنوشت جهان اسلام افزود: ایران و عراق ذوالفقار جهان اسلام در عصر حاضر هستند که باید با هم در یک مسیر متحد قدم بردارند؛ اگر این دو کشور در تقابل با رژیم صهیونیستی کوتاهی کنند دیگر هیچ کشوری روحیه و اراده این کار را نخواهد داشت.

حجت الاسلام حسینی بیان داشت: حوزه های علمیه نجف و قم باید با اتحاد و برنامه های مشترک بتوانند از ظرفیت های یکدیگر استفاده ببرند؛ حوزه علمیه نجف گنجینه ای از علم و علما را داراست.

وی گفت: حوزه علمیه نجف متأسفانه در ادوار مختلف تاریخ مجبور به تقیه و سکوت بوده است و علمای نجف همواره در حال مقاومت در برابر فشارهای حکومت ها بوده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha