دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
روح الله بجانی

حوزه/ عضو شورای مشورتی حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی گفت: عده ای که جوسازی کرده و شاکیان از منکر را تمسخر می کنند، بدانند که نهی از منکر یک وظیفه شرعی بوده و در حکومت اسلامی حداقل وظیفه یک مسلمان در باب نهی از منکر شکایت به حاکم شرع است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز حجت الاسلام روح الله بجانی، مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) تبریز در دیدار با تجار و بازاریان تبریزی گفت: تاثیر مفاسد اقتصادی در مفاسد اجتماعی بسیار است.

وی با انتقاد از بی تفاوتی جامعه مسلمین به منکر بزرگ گران‌ فروشی گفت: طبق شرع مقدس و اصل 8 قانون اساسی، همه باید با منکرات مقابله کنند و منکر بزرگ گران فروشی، با خرید مردم از گرانفروشان و بی تفاوتی مسئولین قضایی و نظارتی روز به روز در حال شیوع است.

مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) تبریز با اشاره به اقدام تعدادی از طلاب و اقشار عمومی کشور در شکایت از فرهنگ سازان جامعه و سلبریتی ها گفت: تاثیر همین فرهنگ سازان در شکستن عفت عمومی و حتی در مفاسد اقتصادی بسیار است و این معترضین به منکرات دست روی جای مهمی گذاشته اند.

وی ادامه داد: قبل از همه، مسئولین صدا و سیما و وزارت ارشاد باید بخاطر ساختن چنین جامعه ای در اولویت برخورد و پیگرد قضایی قرار بگیرند.

حجت الاسلام بجانی افزود: سلبریتی ها در کنار ترویج بی عفتی از طریق فیلم های مسموم و برنامه های نفوذ ساز، با حضور در دل های مردم، جامعه را به سمت بی عفتی برده اند. اینها جامعه را به سمت مصرف گرایی برده اند و باید در مفاسد اقتصادی پاسخگو باشند.

وی با انتقاد از ارائه سبک زندگی اروپایی و پرخرج در جامعه گفت: سلبریتی ها سطح زندگی مردم را به سمتی نشان داده اند که زندگی واقعی مردم با زندگی ارائه شده آنان، بسیار فاصله داشته و مردم از زندگی واقعی خود احساس تحقیر اقتصادی کرده و این یک آسیب جدی به جامعه مسلمین است.

مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) تبریز افزود: بی توجهی به وصیت نامه حضرت امام خمینی (ره) توسط امت و بی تفاوتی به مقوله فرهنگ جامعه را دچار سرطان فساد کرده و باید همه مسئولین پاسخگو باشند.

وی با اشاره به مکاسب و مستاجر گفت: قدیم الاسلام هرکسی می خواست وارد تجارت پاک شود می آمد کتاب متاجر را می آموخت و تجارت پاک می کرد، امروز به برکت فرهنگ سازان و فیلم سازان و آگهی های بازرگانی حقه بازی و حیله گری را بجای کتاب متاجر به خورد جامعه داده اند.

حجت الاسلام بجانی افزود: اقدام طلاب و روحانیون قمی مورد حمایت جامعه حوزوی سراسر کشور است و این یک گام است. ما نیز علیه عوامل مفاسد اقتصادی شکایت خواهیم کرد. شاید در سایر نقاط کشور مفاسد دیگر.

وی ادامه داد: عده ای که جوسازی کرده و شاکیان از منکر را تمسخر می کنند، بدانند که نهی از منکر یک وظیفه شرعی است و در حکومت اسلامی حداقل وظیفه یک مسلمان در باب نهی از منکر شکایت به حاکم شرع است. انتظار داریم همه همراهی کنند تا جامعه منتظران ظهور را عاری از فساد کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • زهدی IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    0 0
    متاسفم برای این هنجارشکنیها وبدحجابیها این افراد با حمایت این مردم سلیریبیتی ومعروف شدند حالا در جشنواره فجر برای خودشان فتوا میدهند واحکام من در اورددی صادر میکنند و ، جامعه‌ رو هم به فساد می‌کشانند .لطفا با اوامر ومسئولین این سلیریبیتی ها برخورد جدی بکنید ونگذارید خون شهدا پایمال شود وهمشون رو جریمه واخراج کنید.