شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین گفت:  با توجه به فرصت خوب تحصیلی که امروز در حوزه های علمیه به وجود آمده طلاب باید با جدیت و تلاش در زمینه تحصیل علم و اخلاق  گام بردارند، چرا که تهذیب اولویت اصلی حوزه های علمیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، ظهر امروز در جمع شورای تهذیب مدارس علمیه استان قزوین، گفت: خوشبختانه فعالیت ها و برنامه های خوبی برای طلاب در رابطه با تهذیب در مدارس علمیه قزوین شکل گرفته که باید این فعالیت ها بیش از پیش استمرار داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه ها این است که بتوانیم جلسات شورای تهذیب مدارس را به صورت ماهانه برگزار کنیم تا با همدلی و همفکری برنامه های خوبی در راستای تهذیب و اخلاق طلاب اجرا شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه طلبه باید بداند که تهذیب و تحصیل راه پیشرفت در حوزه‌های علمیه است، عنوان کرد: طلاب باید نسبت به تهذیب نفس و اخلاق احساس ضرورت کنند تا بتواند مصمم قدم در این راه بردارد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا بیان کرد: در دوسال اخیر جلسات خوبی بین مدیران مدارس علمیه قزوین به صورت ماهانه تشکیل شد که اثرات خوبی به همراه داشت.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: با توجه به فرصت تحصیلی که امروز در حوزه های علمیه به وجود آمده، امید است طلاب با جدیت و تلاش در زمینه تحصیل علم و اخلاق گام بردارند، چرا که امروز تهذیب اولویت اصلی حوزه های علمیه است.

وی ادامه داد: اگر به مسئله اخلاق بی توجهی شود تمامی تلاش ها در حوزه های علمیه برکت نخواهد داشت و به اهداف متعالی حوزه نائل نخواهیم شد.

مدیر حوزه علمیه قزوین در رابطه با طرح طلبه طراز انقلاب اسلامی، گفت: یکی از برنامه های جدی تربیت طلبه «طلبه در طراز انقلاب اسلامی» است تا این طریق پاسخ مناسبی به دغدغه مقام معظم رهبری داده باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا ادامه داد: تربیت و آموزش طلاب در حوزه های علمیه بر اساس آموزش در دو عرصه علم و عمل اثربخش است.

وی، تشکیل حلقه های بیان احکام شرعی در مدارس علمیه را با اهمیت دانست و بیان کرد: انتظار آحاد جامعه مردم از حوزه علمیه قزوین این است که طلاب بتوانند در بیان احکام شرعی و قرآن سرآمد باشند.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: مسئولیت و رسالتی که مدیران، اساتید و طلاب بر عهده دارند، بسیار سنگین و به همان اندازه خطیر است. البته تلاش های آنان در نزد خداوند متعال بسیار ارزشمند است و ان شاء الله مأجور خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا به تبلیغات مسموم دشمنان نظام مقدس جمهوی اسلامی علیه ارزشها به خصوص روحانیت اشاره کرد و گفت: حرکت تبلیغاتی دشمنان در فضای مجازی در سطح وسیعی گسترش پیدا کرده است و هدف آنها این است که نه تنها مردم را از انقلاب و روحانیت نا امید، بلکه بدبین کنند، این در حالی است که روحانیت در همه عرصه‌ها در کنار مردم بوده و هیچ گاه خود را جدای از آنان نداسته و نمی‌داند.

مدیر حوزه علمیه قزوین همچنین به مدیران و مسئولین تهذیب مدارس علمیه قزوین توصیه کرد که ارتباط با دیگر نهادها از قبیل مدارس آموزش وپرورش را تقویت کنند.

در پایان این جلسه معاونین تهذیب مدارس علمیه قزوین گزارشی از فعالیت های خود ارائه دادند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha