شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
قاضی فداکار کرمانی

حوزه/ قاضی فداکار کرمانی در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما جزئیات حادثه پیش‌آمده برای او حین نجات یک مجرم را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مسعود توکلی‌زاده قاضی فداکار کرمانی که به تازگی با نجات جان یک متهم که قصد خودکشی خود داشت، دچار مشکلات جسمانی شده است، در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه «سلام تهران» گفت: در ابتدا بگویم که وظیفه‌ام را انجام دادم. بعد از حادثه عمل جراحی انجام و مشکل تا حدودی برطرف شد؛ اما سیر درمانی و فیزیوتراپی به دلیل برداشتن یک دیسک و ورود به کانال نخاعی و آسیب دیدگی گردن، ادامه دارد. اگر برطرف نشود ممکن است جراحی دوم هم صورت بگیرد.

وی با اشاره به حادثه رخ داده، گفت: مأموری که در داخل اتاق بود، مشغول صحبت با تلفن شد. پنجره اتاق باز بود و من دیدم که متهم یک لحظه اقدام به پرش و خودکشی کرد. تصمیم برای نجات او در یک ثانیه در ذهن من شکل گرفت، با ذکر یا اباالفضل (ع) به سمت پنجره رفته و او را گرفتم. اما چون وزنش تا حدودی سنگین بود، همان لحظه ضربه شدید به ستون فقرات من وارد شد. بدن من حدود ۵۰ سانتی‌متر خراش برداشت که در اثر کشیده شدن به آن طرف پنجره ایجاد شده بود.

این مقام قضائی با بیان اینکه متهم حین سرقت پروژکتور حوض یک استخر شهری توسط مأموران شهرداری در فضای عمومی دستگیر شده بود، تصریح کرد: روز اول، قاضی کشیک ۸۰ میلیون تومان وثیقه برای این فرد تعیین کرده بود. برای اولین جلسه دادرسی، نزد ما آمد و این اتفاق رخ داد.

توکلی‌زاده با اشاره به تحصیلات خود در زمینه روانشناسی، درباره علت این فداکاری‌اش، گفت: نباید مسائل را تک بُعدی نگاه کنیم. آیا ما در این اتفاقات نقش نداریم؟ اگر مشکل اشتغال و اقتصاد حل شود، بسیاری از این معضلات هم رفع می‌شود. بسیاری از افرادی که در زندان هستند، از ما کار می‌خواهند و می‌گویند در صورت اشتغال، دیگر مرتکب جرم نمی‌شویم. البته که تعدادی از آنها بر حرف خود وفادار نمی‌مانند، اما تعداد قابل توجهی از آنها هم به عهد خود وفا می‌کنند. این متهم هم همسر و فرزند داشت و به خاطر کوتاهی خود، دچار بیماری اعتیاد شده بود و کار به جایی می‌رسد که خانواده را کنار می‌گذارد و از طریق سرقت هم که شده پول مواد خود را تأمین می‌کند.

این قاضی فداکار در پاسخ به سوال مجری «سلام تهران» که از منزل مسکونی‌اش پرسید، گفت: صاحبخانه ما آدم خوبی است و تاکنون با ما راه آمده، اما به دلیل ازدواج فرزندش از ما خواسته که خانه را تخلیه کنیم.

گفتنی است: برنامه «سلام تهران» برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی با اجرای مصطفی امامی و صدیقه مرادی روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha