شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
فتنه

حوزه/ دو تن از بانوان فعال و انقلابی شهرستان ورامین در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما، به بازگویی خاطرات خود از وقایع دی ماه ۵۷ و فتنه ۸۸ پرداختند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، رحیمه شیرازی خواهر شهید محمدحسین شیرازی از شهدای دهم دی ماه سال ۵۷ در برنامه "سلام تهران" با اشاره به تفاوت سنی ۳ ساله خود با برادر شهیدش، گفت: برادرم متولد سال ۱۳۳۰ بود. در خانواده‌ای مذهبی و متدین به دنیا آمدیم و پدربزرگم روحانی بودند. محمدحسین علاقه زیادی به دین و مذهب و انقلاب داشت. در سال ۴۲ او ۱۲ ساله بود و من ۹ ساله بودم؛ با دیدن کفن‌پوشانی که از پیشوای ورامین به سمت تهران می‌آمدند، ما هم به آنها پیوستیم. حدود ۲ کیلومتر یعنی تا مکان بیمارستان ۱۵ خرداد فعلی آمدیم و بعد از آن بزرگ‌ترها، ما دو نفر و خانم‌هایی که پشت سرشان بودند را باز گرداندند.

وی با بیان اینکه محمدحسین تحصیلات ابتدایی و راهنمایی و دو سال از مقطع دبیرستان را در ورامین به اتمام رساند، تصریح کرد: بعد از پایان تحصیلات، پدر و مادرم موضوع ازدواج را مطرح کردند، اما او به بهانه کار نپذیرفت. در شرکت ایران یوروپ که اروپایی بود، مشغول به کار شد تا بتواند با تریلی کار و اعلامیه‌های امام را از خارج جابجا کند. آن زمان تکثیر کمتر بود، همسرم برایش ماشین‌نویسی تهیه کرده بود، او اعلامیه‌ها را تایپ می‌کرد، به دفتر آیت‌الله دستغیب می‌برد و از آنجا اعلامیه‌ها به قم و مشهد ارسال می‌شد.

شیرازی با اشاره به همکاری خود با برادرش از طریق الگوهای خیاطی، افزود: من اعلامیه‌ها را در الگوهای خیاطی خود پنهان می‌کردم، به آموزشگاه البرز تهران می‌آوردم و او تحویل می‌گرفت و در تهران پخش می‌کرد.

در ادامه مهرزاد شیرازی از ساکنان ورامین که در دی ماه ۸۸ به پیروی از آئین بزرگان خود، کفن به تن کرد و به سمت تهران آمد، گفت: ۹ دی ۸۸ حماسه بزرگی بود و حضرت آقا در تمام مناسبت‌ها تاکید داشتند که روایتگری صحیح از این رویداد تاریخی صورت بگیرد. پس وظیفه ماست که تحلیل درست از فتنه ۸۸ داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ما از دیار ۱۵ خرداد هستیم و برایمان مهم است که توانستیم پتک محکم بر سر فتنه‌گران بکوبیم، اضافه کرد: ما عملیات از پیش تعیین شده فتنه‌گران را خنثی کردیم. در ۱۰ دی ۵۷، ما ۳ شهید تقدیم نظام کردیم. خون این شهدا اجازه نمی‌داد که در فتنه ۸۸ ساکت بمانیم. مردم ورامین این بصیرت را داشتند که دشمن هویت دینی ما را هدف گرفته است. عملیات مردم ورامین آتش به اختیار و به جا بود و نشان دادند که نه راه را گم کرده‌اند و نه در راه دفاع از ولایت از کسی می‌ترسند.

گفتنی است: برنامه «سلام تهران» برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی با اجرای مصطفی امامی، صدیقه مرادی، فریبا باقری، حافظ کاظم‌زاده، افشین عبداللهیان و علی مرادخانی روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha