جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
د

امام جمعه قمصر با بیان اینکه امام زمان (عج) به شیعیانی همچون شهید حاج قاسم سلیمانی ها نیاز دارد، گفت : یک شیعه انقلابی مانند سردار سلیمانی باید قدرت مبارزه با طاغوت، تبیین اندیشه دینی و ایمانی را برای مردم داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام محمد حسین کتابچی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قمصر با گرامی داشت حماسه ۹ دی و سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: به فرموده حضرت زهرا (س) کسی که عبادت خالص خودش را برای خدا بفرستد یعنی عملش را خالص برای خدا انجام داده است.

وی با بیان اینکه عمل صالح را غیر از خدا هیچکس نمی‌بیند، گفت: خداوند هیچ موقع عمل صالح بدون ریا و شرک افراد را بی پاسخ نمی‌گذارد.

امام جمعه قمصر، سردار سلیمانی را نمونه‌ای کم نظیر از مجاهدت، تقوا، حق طلبی، ولایتمداری، ظلم ستیزی و مردم داری دانست و گفت: سردار سلیمانی یکی از بهترین الگوهای کامل تقوا در دوران انقلاب اسلامی می‌باشد.

وی، به نام گذاری مکتب شهید سلیمانی از طرف مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: یکی از جهات این تعبیر این است که شهید سلیمانی را می‌توان «شیعه تراز در دوران غیبت» دانست.

حجت الاسلام کتابچی، انقلاب و قیام درونی را دو ویژگی شیعه تراز دوران غیبت دانست و گفت: امیدواریم بتوانیم در این دوران پر از فتنه آخر الزمان از شیعیان واقعی و شیعیان تراز این دوران باشیم.

وی، حرکت جهانی حاج قاسم سلیمانی را زمینه ساز ظهور امام زمان (ع) و حرکت رو به رشد انسان‌های آزاده جهان دانست و ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی علاوه بر اینکه پرچمدار مبارزه با استکبار جهانی در عصر حاضر بود، با نابودی داعش جنایتکار بزرگترین هدیه را به جهان اسلام بخشید.

امام جمعه قمصر با بیان اینکه امام زمان (عج) به شیعیانی همچون شهید حاج قاسم سلیمانی‌ها نیاز دارد، گفت: یک شیعه انقلابی مانند سردار سلیمانی باید قدرت مبارزه با طاغوت، تبیین اندیشه دینی و ایمانی را به مردم داشته باشد.

حجت الاسلام کتابچی با بیان اینکه ظهور قدرت ایمان بدون اعتقاد راسخ به ولایت فقیه شکل نمی‌گیرد، گفت: ایمان یعنی حرکت برای خدا نه برای نان و آب که اگر نان و آب فراهم نشد از حرکت پشیمان شویم.

وی، با گرامی داشت دهه بصیرت، اظهار کرد: بصیرت و بینش عمیق مردم توانست آتش فتنه‌ای که ۸ ماه کشور و انقلاب و دستاوردهای آن را می‌سوزاند، خاموش کند و تمام نقشه‌ای دشمنان را نقش بر آب کند.

امام جمعه قمصر، به فتنه ۸۸ اشاره کرد و گفت: در این فتنه عمدی، مردم عزیز و آگاه کشورمان در برابر عده‌ای که برای بر اندازی نظام اقدام به آشوب و هرج و مرج نموده بودند، ایستادگی کنند.

حجت الاسلام کتابچی افزود: متأسفانه بسیاری از کودتاچیان فتنه ۸۸ امروز ادعای مطالبه گری از دولت انقلابی را هم دارند. چه طور این افراد که در هشت سال گذشته فقط به دنبال مطالبه کنسرت و حضور بانوان در ورزش گاه‌ها و از این دست مطالبات بودند به ناگاه به یاد مشکلات تورم و گرانی مردم افتادند؟

امام جمعه قمصر اظهار کرد: مردم بدانند هر آنچه که ما از اثرات تحریم زجر می‌بینیم نتیجه خیانت طیفی است که در سال ۸۸ زمینه تحریم را برای دشمنان فراهم کردند.

وی، قطع درختان سبز و خشک کردن باغات و بلا فاصله صدور تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و باغات را معضلات چندین ساله شهر قمصر دانست و گفت: از مردم و مسئولان انتظار داریم عاملان قطع درختان قمصر را به شورا و شهرداری این شهر معرفی نمایند.

حجت الاسلام کتابچی، استخراج و اکتشاف معادن کوه کلاف برفی در منطقه قهرود را از دیگر مشکلات بخش قمصر عنوان کرد و افزود: از مسئولان استانی و شهرستانی، خصوصاً نماینده مردم نطنز، قمصر و بادرود انتظار داریم سریع‌تر به این موضوع رسیدگی نمایند.

وی در پایان با تاکید بر با شکوه تر برگزار شدن ایام فاطمیه و یادواره شهدا، افزود: با توجه به اینکه شهدای عزیز به گردن همه ما حق دارند از مردم درخواست می‌نمائیم حضوری پرشور در یادواره‌ها، خصوصاً مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی داشته باشند.
انتهای پیام./‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha