سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
نمر

حوزه/ حرکت الدعوة الاسلامیة عراق به مناسبت ششمین سالگرد شهادت فقیه شبه جزیره عرب و منطقه خلیج فارس آیت الله شیخ نمر باقر النمر و همراهان شهیدش در شهر نجف اشرف نشست سیاسی را برگزار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، در ششمین سالگرد شهادت فقیه شبه جزیره عربی و منطقه خلیج فارس شهید آیت الله نمر باقر النمر و یارانش که بدون هیچ گناهی به دست مقامات ظالم آل سعود اعدام و به شهادت رسیدند، دبیرخانه حرکت الدعوة الاسلامیة عراق شاخه شهید عزالدین سلیم (حاج ابو یاسین) با همکاری مؤ سسه بین المللی شهید آیت الله نمر (ره) با شعار (مژده و بشارت از آن آنهاست) نشست سیاسی را به این مناسبت در شهر نجف اشرف برگزار کردند.

این جلسه هم اندیشی سیاسی و مراسم یادبود با حضور تمامی اعضای کادر رهبری حرکت الدعوة الاسلامیة برگزار شد. حجت الاسلام والمسلمین سید علی علی خان و استاد محمد صفوا محمد (ابو داود) در این نشست طی سخنانی از رشادت‌های شهید آیت الله النمر (ره) و دفاع وی از کلمه حق و اقدامات این شهید در اقامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر تجلیل کردند.

سخنرانان تاکید کردند: امر به معروف و نهی از منکری که شیخ شهید در مقابل پادشاه ظالم سعودی و مطالبه او برای احقاق حقوق مردمش در سراسر شبه جزیره عربستان انجام داد و ارائه طومار مطالبات بر حق دستیابی به حقوق دینی، سیاسی، اجتماعی، آزادی‌های سیاسی و آزادی‌های بیان، و استفاده همگان از این حق برای همه مردم اعم از سنی و شیعه و در بهره مندی از ثروت و مواهب کشور، حق آنها در انجام شعائر دینی، حق آنها بر عدالت و برابری در شهروندی عادلانه از جمله محورهای سخنرانی دراین نشست سیاسی بود.

بزرگداشت شهید آیت‌الله النمر در نجف اشرف برگزار شد

دکتر جواد فاهم العبودی (حاج ابوصادق) جانشین دبیرکل حرکت الدعوة الاسلامیة و مدیر اداره مهاجرت شهر نجف طی سخنانی در این نشست هم اندیشی، جنایت اعدام شهید آیت الله شیخ النمر و یارانش را به بهانه آنچه که در آن زمان هسته امنیتی (الکفائات) درجامعه شیعه توسط رژیم سعودی نامیده می‌شد و سپس دستگیری و یورش به استان‌ها و شهرها به ویژه شهر الاحساء و استان‌های القطیف و به ویژه شهر العوامیه، زادگاه شهید آیت الله النمر انجام می‌شد را به شدت محکوم کرد.

دکتر العبودی به نقش شهید آیت الله النمر در توسعه اندیشه اصلاحات سیاسی در منطقه خلیج فارس پرداخت و خاطرنشان کرد: حاکمان ظالم سعودی او را نکشتند، بلکه او را شهید کردند تا شاهد اتفاق اجتناب ناپذیر در سرنگونی تاج و تخت ظالمان رژیم آل سعود باشیم و این حقیقت در امتداد سرنگونی حکومت‌ها، پادشاهی‌ها و پادشاهان گذشته، مانند حکومت امویان، حکومت عباسیان و حکومت‌های ظالم و ستمگر در طول تاریخ و حکومت صدام ملعون و یاران بعثی او، ظالمان فاسد و آنچه پس از سقوط تاج و تخت حاکمان ستمگر و فاسد در آن دوره و دوران اخیر پس از آنها به وجود آمده، خواهد بود.

دکتر العبودی همچنین سلسله جنایات، یورش‌ها، دستگیری‌ها و شکنجه‌های ظالمانه و هدفمند علیه مردمان جامعه شیعه در استان‌های قطیف و الاحساء و در پی آن سلسله اعدام‌های غیرقانونی جامعه شیعه در کشور حرمین شریفین و تخریب مسجد امام حسین (علیه السلام) که شهید النمر در آن نماز جمعه و جماعت را اقامه می‌کرد و همچنین تخریب و نابود کردن محله تاریخی " المسوره" در عوامیه را محکوم کرد.

بزرگداشت شهید آیت‌الله النمر در نجف اشرف برگزار شد

دکتر العبودی همچنین به آزار و اذیت مستمر علما، مؤمنان، مجاهدان، سیاست مداران و مدافعان حقوق بشر توسط حاکمان ظالم رژیم سعودی و دیگر رژیم‌های ظالم و وحشی خلیج فارس به ویژه در بحرین و شیعیان استان قطیف اشاره کرد.

وی طی سخنانی در این نشست سیاسی از رژیم سعودی خواست از تعقیب فعالان سیاسی، رسانه‌ای و حقوق بشری مردم عرب شبه جزیره در داخل و خارج از کشور دست بردارد چرا که اینها انسان‌های آزاده و شریفی هستند که خواهان احقاق حقوق مردم خود هستند و همچنان تحت انواع شکنجه وحشیانه به سر می‌برند.

العبودی از فرزندان امت اسلامی خواست تا زیر پرچم " لا اله الا الله و محمد رسول الله" (صلی الله علیه و آله و سلم) متحد شوند. همچنین اهل سنت و شیعه در یک صف و خندقی واحد برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان و استکبار جهانی و شیطان بزرگ آمریکا و کشورهای صلیبی مستکبر غربی و رژیم صهیونیستی و عوامل مفسد آنها متحد شوند.

وی افزود: دشمنانی که برای تضعیف وحدت مسلمانان و اجرای برنامه‌ها، نقشه‌ها، توطئه‌ها و پروژه‌های خود را برای در دست گرفتن ثروت امت اسلامی و غارت نعمت‌های مردم و زمینه‌سازی برای سیطره رژیم صهیونیستی بر کشورهای عربی و اسلامی از (نیل تا فرات) و اجرای پروژه عادی سازی و خیانت بین کشورهای حاشیه خلیج فارس و رژیم اشغالگر صهیونیستی نزاع‌های فرقه‌ای را دامن می‌زنند.

بزرگداشت شهید آیت‌الله النمر در نجف اشرف برگزار شد

جانشین دبیرکل جنبش الدعوه اسلامی همچنین نسبت به افزایش سطح آگاهی امت اسلامی و ملت بزرگ عراق برای ایستادگی در برابر تصویب پروژه دروغین وحدت ادیان ابراهیمی که روش جدیدی برای تغییر نقشه خاور میانه است هشدار داد. وی همچنین نسبت به تهاجم شدید فرهنگی علیه ارزش‌ها و اعتقادات مردم امت عربی و اسلامی با اشاعه افکار مسموم و زهرآگین و اشاعه فرهنگ فسق و فجور و بی بند وباری در بین ملت‌های اسلامی و عربی و به ویژه در میان مردان و زنان جوان هشدار داد.

العبودی همچنین بر لزوم ارتقای سطح آگاهی ملت اسلامی و منافع ملت‌ها و جنبش‌های آزادی‌بخش آن و نهضت‌های مقاومت اسلامی، ملی و مردمی در موضوع محوری ملت و آرمان فلسطین و تلاش همه برای آزادی فلسطین از بحر تا نهر تاکید کرد.

بزرگداشت شهید آیت‌الله النمر در نجف اشرف برگزار شد

در پایان این مراسم حاضران برای شادی روح ملکوتی شهید آیت الله شیخ النمر (رضوان الله علیه) و شادی روح همرزمان شهیدش، تمامی شهدای اسلام و شهدای عراق به ویژه فرماندهان شهید پیروزی بر داعش، وهابی تکفیری تروریست، سردار شهید ابومهدی المهندس، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانشان به قرائت فاتحه پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha